"et Fruentimmer" død på fødselsstiftelsen?

Startet af Lotte Bjørn Aagesen, 10 Feb 2012 - 09:41

Forrige emne - Næste emne

Lotte Bjørn Aagesen

Jeg er på min søgning flere gange stødt på ovenst. betegnelse i dødslisterne f. eks Garn. 1834-47 opsl. 175. "et fruentimmer" nr. 303 død 21/4 1842 på fødselsstiftelsen.
den efterfølgende navngivne pige - er formodentlig hendes barn. De er begge døde under fødslen.

Jeg tjekkede Den Kgl. Fødselsstiftelse for her måske at finde ud af hvem nr. 303 var.

Der står stadig kun "et fruentimmer" og nr 303. DVS der er ingen måde at finde ud af, hvem hun var?
Hun var virkelig anonym.

Kan nogen tyde det, der står i rubrikken til hø. for hende? Hun var 35 år.

DVS. kan man ikke finde en ane, kan hun måske være afdød som anonym på Fødselsstiftelsen?

Eva Morfiadakis

Jag läser det som "hemmeligt födende".

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Jag tittade på barnet, Dorthea Frederikke (opslag 170 - 1839-1843). Jag kan inte se att barnet dog.
Har jag funnit rätt barn?
Eva M
Eva M

Gitte Johansen

Hej Eva

Du skal ind under Garnison, som Lotte skriver.

De dør åbenbart ikke med det samme.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lotte Bjørn Aagesen

Det er ikke så meget barnet, jeg tænker på i denne forbindelse, men det at moderen dør, uden at man aner, hvem hun er.

Nogle aner kan jo være forsvundne i den forbindelse.

Eva Morfiadakis

#5
Min tipoldemor var född på Födselsstiftelsen av en anonym mor. Henne har jag aldrig lyckats finna. Jag gissar bara att plejefadern var hennes morbror. Han hade en syster, de hade ett ovanligt efternamn. Hon  var enl. FT 1801 i Köpenhamn. Men säkert är det inte. Min tipoldemor stannade hos sin plejefar tills hon var vuxen och flyttade till Köpenhamn.

Eva M
Eva M

Lotte Bjørn Aagesen

Ja, Eva, det er præcis det, jeg frygter.

Der er selvfølgelig ikke noget at gøre ved det - man skal nok bare have den mulighed in mente, hvis en kvindelig ane forsvinder.