Hvad blev der af Sophia Charlotta Georgina og hendes mænd ?

Startet af lis teilmann, 09 Feb 2012 - 20:57

Forrige emne - Næste emne

lis teilmann

Sophie Charlotte Georgine Andresen vies

1. Gang til Adrianus Simon Adam 14. nov. 1804 i Skt Petri, som vidne Hofrat Johanne Andresen og

    Hertugens hushovmester fra Augustenborg
.
    1805 i maj fødes Anna Sophia Juliane.  ( Frederiks tyske kirke)

Herefter fortaber sporet af Adrianus (bogholder i Frederiksværk) sig..... hvor blev han dog af ?

Sophie gifter sig igen med Christian Iversen (forhenværende købmand fra Sønderborg) jeg ved ikke hvornår, men de får en søn og2 døtre

Johanna Sophia Catharina (21.02.1814 i Sønderborg)
Carl Emil Johann Iversen ( Skt Petri 29.12. 1816 )
Caroline Amalie Iversen   ( Skt Petri 26.12.1818)

Ved datterens fødsel er Sophia enke...hvor døde Christian Iversen, har ledt og ledt...

Sophia gifter sig igen med skomagersvend Iver Ohlsen 12.12.1819 i Trinitatis.
de får to sønner:
Ole Martin Ohlsen 28.03.1823 i Skt Petri
Iver Wilhelm Sophus  23.03.1826  Helligånd.

Jeg har fundet Familien Ohlsen i folketællingerne fra 1840 ( Iver, Sophia opført  Andresen 59 år) og de to drenge.
I 1845 er Iver Ohlsen enkemand og nu er Sophie som sunket i jorden.

Er Sophie datter af hofrat Johannes Andresen ?
Og hvor bliver de alle sammen af.
Er der nogen, der kan hjælpe mig med at få styr på denne forvirrende familie ?
Nu synes jeg , at jeg har prøvet alt, hvad jeg kan komme i tanker om... men uden større held.

Mvh Lis.




lis teilmann

Jeg har imellemtiden fundet Sophia Charlotte Georgine født  28. Oktober 1784 i Adsbøl, Lundtoft, Åbenrå og dermed bekræftet at hofråd Andresen er hendes far.

Ægtemand nr 1 Adrianus Simon Adam ( oprindelig bogholder i Frederiksværk)har jeg stadig ikke fundet spor af, men datteren Anna Sophia Juliana blev ligeledes lokaliseret.

Ægtemand nr 2 Christian Iversen, skolelærer har forladt verden i 1818 uden at jeg har kunnet finde ham, deres søn Carl Emil Johann Christian Iversen er heller ikke til at opspore, søsteren Caroline Amalie Wilhelmine er der styr på.

Ægtemand nr 3 Iver Ohlsen har jeg fundet incl sønnerne Ole Martin og Iver Wilhelm til og med 1845, men hvor blev de så af. Sophia Charlotte Georgina dør i 1840 56 år gammel.

Mon nogen kan hjælpe med at pusle alt dette sammen ?

Bente Aaris

CitatÆgtemand nr 3 Iver Ohlsen har jeg fundet incl sønnerne Ole Martin og Iver Wilhelm til og med 1845, men hvor blev de så af. Sophia Charlotte Georgina dør i 1840 56 år gammel.

Han og den ene søn er der da endnu i FT:1850:

København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Store Kongensgade, Store Kongensgade 243,stuen til Kongensgade, 176, FT-1850, B5743
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Iver Ohlsen 62  Enkemand  skomagermester, husfader Norge
Jens Wilhelm Ohlsen 24  Ugift  do. indkaldt til krigstjeneste - stedfortræder Kjøbenhavn

Ane Sophie Hedevig Dÿrbÿe 46  Ugift  tjenstepige Kjøbenhavn   
--------------------------------------------------------------------------------
 
Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

lis teilmann

Mange tak til dig Bente, det er jeg glad for !
MVh LIs.