Hertha Frandsens forældre: christen marius og ida frandsen, før 1910, københavn

Startet af Jette Elkjær, 06 Feb 2012 - 19:11

Forrige emne - Næste emne

Jette Elkjær

Jeg er på jagt efter forældrene til Hertha Lovise Agnete Frandsen (f. 23.7.1896). Christen Marius Frandsen (f 9.10.1871) og hans kone Ida (fra Sverige, Karlshamn f. 25.1.1873). Jeg ved ikke meget andet om Hertha end at hun får et barn på Rigshospitalet 30.6.1917 (Villy Arthur Frandsen), så derfor forsøger jeg at grave baglæns, men det er lidt op ad bakke.

Jeg har ingen oplysninger omkring dåb på nogen af dem, eller sted for en vielse.

Via Politiets Registerblade på Hertha har jeg fundet forældrene i 1911 boende på Vigerslev Alle 7,st. Der er ingen registreringer på hverken Christen eller Ida, som jeg har fundet i hvert fald.

På et eller andet tidspunkt herefter flytter de til Rughavevej 5, 1 - her finder jeg dem igen via datterens oplysninger til Politiets Registerblade på Rughavevej 5,1 i 1916.

Men jeg kan ikke finde dem tilbage i tiden nogen steder. Jeg har ikke haft held med hits via DDD og jeg aner ikke hvor pokker jeg skal fortsætte. På folketællingen fra 1911 oplyses det at han er fra Jylland (informativt!)og at hun fra Sverige (Karlshamn), at han er flyttet til kommunen fra Jægerspris i 1891 (kan heller ikke finde ham der) og hun er flyttet hertil fra Sverige i 1882 (hende har jeg ikke kigget efter endnu, for jeg ved ærlig talt ikke hvor jeg skal kigge). Men ikke hvornår de er gift. På folketællingen i 1916 (Ruhavevej) står der et eller andet ulæseligt, som jeg tror at have tydet til Ringkøbing - men heller ikke det hjælper mig på en søgning via DDD.

Jeg er i det hele taget også lidt usikker på om manden hedder Christen eller Christian - så det er lidt øv lige nu.

Mon der er nogen, der gider se på det her med lidt friske øjne, føler mig lidt hjælpeløs :-) Og kan jeg i virkeligheden gøre meget mere uden fysisk at gå på arkivet?

Jeg har forsket i nogle år, men været ret priviligeret i forhold til have aner, der bare "gav sig selv", så jeg håber nogen kan skyde mig i en rigtig retning.

På forhånd tak

Venlig hilsen
Jette Elkjær





Anne Mortensen

Vi gider gerne, men oplys nogle opslagstal o.s.v. så vi ved hvor vi skal se.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Eva Morfiadakis

Du finner Herthas konfirmation i Valby 1908-1914 opslag 215. En helt annan moder uppges. Hon är döpt i Skt Matthaeus kirke 30 juli 1897.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Skt Matth. 1896-1898 opslag 30.

Jag gissar att den biologiska modern antingen har dött eller att föräldrarna skilt sig. Ida från Sverige är styvmoder eller som vi säger numera på svenska "plastmoder".

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Tittade lite mer noggrant på konfirmationen. Det står afl. på modern. Hon är alltså död före 1910.

Eva M
Eva M

Jette Elkjær

Hej Eva
Tusind tak for hjælpen - det var virkelig et skub i den helt rigtige retning! Nu har jeg dem og endnu flere ;D
Venlig hilsen
Jette