Jens Villiam Georg Betlousky, gift?

Startet af Rune Sckerl, 05 Feb 2012 - 12:50

Forrige emne - Næste emne

Rune Sckerl

Redigeret i opsætningen.

Jeg er kørt fast i følgende, Anna Eleonore Julie Cathinka Welcher blev født 1858.12.17 på Vesterbrogade 60-62 Frederiksberg og døde 1942.05.11. på Godthaabsvej 53 Frederiksberg, hun var gift 2 gange,

1. gang med handelsrejsende Carl Jørgen Hansen født 1868.09.05 i København (FT 1906 opslag 217) han skulle være død på måske Frederiksberg Hospital mellem 1911 og 1916, de blev gift hvornår og hvor?

2. ægteskab var med Jens Villiam Georg Betlousky, han var uddannet sadelmager og levede som karruselejer og markedsrejsende, han er født 1869.02.05 i Hostrupshuse i Hørby sogn ved Hobro og død 1920.03.11 på Frederiksberg hospital, de blev gift hvor og hvornår?

Han havde været gift før med Caroline Sophie Frederiksen født 1864.07.01 i Ringsted Sorø amt, hvornår er hun død og hvor er de blevet gift?,

Jens Villiam Georg Betlousky var stedfar til Emma Kristine gift Oldgaard (jeg har ikke efternavn på hende men hun er født i København 1884.10.16 (FT 1930 opslag 373.
Der var ingen børn i 1. og 2. ægteskab og vist heller ikke i ægteskabet mellem Jens Villiam Georg Betlousky og Caroline Sophie Frederiksen.

Det er lidt indviklet men det er de oplysninger jeg har om min oldemor der også fik et barn uden for disse ægteskaber men det er en anden historie som jeg har styr på.

mvh Rune Sckerl



Susanne Lund Pedersen

Hej Rune

Jeg ved ikke om du har denne fra politiets registerblade?


http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1624404&searchname=polit_simple



Der står Sofie Caroline Betlowsky som enke efter J.W.G. Betlowsky.

Med venlig hilsen Susanne


Rune Sckerl

Når Sofie Caroline Frederiksen/Betlowsky er nævnt i politiets registerblade som enke i 1920 må jeg vel deraf slutte at Betlousky ikke har været gift med min oldemor, men det vides !! - at oldemor arvede en stor sum penge efter ham og at der ikke var andre arvinger (summen mistede hun igen ved Landmandsbankens krak nogen år efter).

Medvenlig hilsen Rune Sckerl


Anne Mortensen

2. ægteskab var med Jens Villiam Georg Betlousky, han var uddannet sadelmager og levede som karruselejer og markedsrejsende, han er født 1869.02.05 i Hostrupshuse i Hørby sogn ved Hobro og død 1920.03.11 på Frederiksberg hospital, de blev gift hvor og hvornår?

Oplys kirkebog og opslagstal for hans død - finder den ikke i Frederiksberg.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Rune Sckerl

Hej Susanne,

At oldemor står som enke i 1892 i politiets registerblade undrer mig fordi hendes 1. mand Carl Jørgen Hansen lejer lejligheden på Godthaabsvej i 1897 (jeg har lejekontrakten) så må 'enkestanden' vel gælde den mand hun ikke var gift med, men som var far til hendes eneste barn.

Han hed Ludvig Theodor Andersen og den datter hun fik med ham var Emma Christine Welcher.

Det er utrolig så svært det er at rede 'trådene' ud i gamle familieforhold, men tak for hjælpen, jeg kommer hele tiden 'et bette nøk' fremad.

Med venlig hilsen Rune Sckerl

Anne Mortensen

Jeg er kørt fast i følgende, Anna Eleonore Julie Cathinka Welcher blev født 1858.12.17 på Vesterbrogade 60-62 Frederiksberg og døde 1942.05.11. på Godthaabsvej 53 Frederiksberg, hun var gift 2 gange,

Hendes død finder jeg heller ikke - har prøvet flere sogne - men nåske forvirre det mig den måde du skriver dato og årstal på  ???
Der kunne stå hvem hun er enke af ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Rune Sckerl

Hej Anne,

Jens Villiam Georg Betlousky døde på Frederiksberg Hospital
Københavns amt, Godthaab sogn, kirkebog 1916 - 1922, opslag 198 nr. 146

Anna Eleonore Julie Cathinka Welcher døde på Godthaabsvej 53
Københavns amt Godthaab sogn, kirkebog 1941 - 1950, opslag 31 nr. 44

mvh Rune

Anne Mortensen

FT 1916
Godthåbsvej
opslag 390 - kender du sikkert

FT 1921
samme adresse
opslag 172 - kender du sikkert

FT 1930
samme adresse - kender du sikkert
opslag 376
------------------------

1916
Kathinka Hansen, enke
Sadelmager B ugift
----------------------------

1921
Anna Be---- enke
-------------------------------

1930
Anna Be---- enke
-------------------------------
Anna må være gift med Be----- mellem 1916 og 1921 - hvilke kirkebøger har du søgt ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Rune Sckerl

Hej Anne,

Jeg har gennemgået Godthaabskirken og Frederiksberg kirke både angående Carl Jørgen og Jens Villiam, der er jo den mulighed at hun bare har levet sammen med dem og ikke giftet sig, men hun arvede begge, også lejligheden, der oprindelig var Carl Jørgens.

Så er der det at hun benævnes som enke, hvor jeg går ud fra at så er hun gift, og det jeg kan læse ud af private breve syntes jeg også indikerer at hun er gift, men ikke 100% sikkert.

mvh Rune

Anne Mortensen

Kun en tanke.

Hun har sikkert været gift med begge 2.
Mange kalder sig enke hvis de f.eks. bliver skilt, men Anna har boet på den samme adresse gennem flere år også sammen med begge mænd.

Ville hun kalde sig enke hvis hun ikke var det - de samme naboer o.s.v. ?

At lejekontrakten lyder på 1. ægtemand betyder vel ikke andet end at Anna har fortsat lejemålet gennem årene.
-----------------------
-----------------------

Han hed Ludvig Theodor Andersen og den datter hun fik med ham var Emma Christine Welcher.


Her er en 3. mand - er der en kirkebog og opslagstal på denne dåb
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Rune Sckerl

Hej Anne,

Ludvig Theodor Andersen født Kompagnistræde 61, København,
Københavns amt, Helligaand kirkebog 1854-1861, opslag 24
han var slagtersvend, de blev aldrig gift og boede aldrig sammen.
Han blev kremeret i på Mariebjerg krematorium ved Lyngbyvej
1942.03.05, kirken ved jeg ikke endnu.

mvh Rune