Københavnske Skiftearkivalier Navneregister efter 1919

Startet af Kirsten Ørum, 30 Jan 2012 - 19:03

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

Kære slægtsforskere

Hvordan kommer jeg videre fra at finde en person død i

Københavnske Skiftearkivalier efter 1919 Navneregisteret

til det sogn, hvor personen er død???

Her er, hvad jeg fandt i Skiftearkivalierne:

Københavnske skiftearkivalier Københavns Byret, Skifteretten fra 1919 - Navneregister: Hovedregister 1952-1953 opslag 407:


7319 1953 December Otto Larsen Villadsen fhv.gasværksarbejder død, g 88/54 c


Jeg er ret sikker på, at nogen i dette forum er betydelig klogere end mig på dette område
(hvilket sikkert heller ikke er svart  ;))

Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Hanne Berny

Hej Kirsten
Ikke fordi jeg kan besvare dit spørgsmål - men hvordan fandt du 1952/53. Her hos mig går det kun til 1935.
Jeg har før været inden og fundet en afdød, i 1959, og lavede så et notat, om hvor jeg kunne finde vedkommende, så jeg kunne vende tilbage senere. Men altså pt. så er årene fra 1936 væk hos mig. Så hvad er det jeg gør helt forkert  ??? :(

Hanne
Mange hilsner
Hanne Berny,
hberny@live.dk

Kirsten Ørum

Hej Hanne

Ja - det har du ret i. De findes nu alene frem til 1935  ??? Hvorfor de er fjernet ved jeg ikke.

De oplysninger jeg skriver var/er korrekte - det jeg gerne vil vide, er, hvorledes jeg kan finde ud af, i hvilket amt personen er død.

Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Kirsten Ørum

Til alle interesserede  :)

Nu har jeg sendt min forespørgsel til en arkivar - både om de "forsvundne år" og om, hvordan man kommer fra A til B, altså fra oplysningen i skiftearkivalierne til dødssognet.

Jeg vender tilbage, når jeg har et svar - uanset, om det er politivt eller ej.

Venlig hilsen
Kirsten Ørum


Kirsten Ørum

Hej til alle

Nu har jeg fået svar fra Rigsarkivet - og nej, det er ikke os, som har set syner - ej heller ikke Bertramsen, nissen på Rigsarkivet, som har været på spil.

Her er så forklaringen:

"Kære Kirsten Ørum
Tak for din mail. Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over de forsvundne navneregistre, men der har tidligere været uklarhed om skifternes 50 eller 75 års tilgængelighed, og det er nu afgjort til fordel for den sidste frist.
På grundlag af den oplysning, du har fundet i skifteregisteret, kan der bestilles en forseglingsprotokol frem, og først her får man adressen og dermed sognet oplyst."

Se det var jo et svar fra arkivar Karl Peder Pedersen, som vi kan bruge til noget.


Venlig hilsen
Kirsten Ørum