Søger oplysninger på Knud Georg Petersen, født i København 24.4.1895

Startet af Bjørn Klausen, 23 Jan 2012 - 13:36

Forrige emne - Næste emne

Bjørn Klausen

Jeg søger yderligere oplysninger på Knud Georg Petersen, født i København 25.4.1895.

Jeg har fundet ham i Politiets Registerblade, men har svært ved at læse hvad der står. Jeg ved dog at han bor på Nørrebrogade 164, 1. sal i 1913-14.

Jeg ved han sejlede i den engelske handelsflåde i 1. Verdenskrig.

Jeg ved at han giftede sig med Lavinia Grace Hart (f. 1899) i England i juni 1920.

Jeg ved fra folketællingen i 1925, at Knud, Lavinia og deres søn, Georg Niels Ptersen (f. 1920 i England), boede på Møllegade 5, 3. sal i København.

Jeg ved også at Knud boede på samme adresse ved folketællingen i 1930. Her bor han dog alene! Og er arbejdsløs.

Er der nogen der kan hjælpe mig med Knuds aner? Og ligeledes har en forklaring på hvorfor han pludselig bor alene i 1930? Døde Lavinia, eller gik hun fra ham?

Håber nogen kan hjælpe.

Mange hilsner,

Bjørn

Gitte Johansen

Der står et S i ægteskabelig stilling.

Så de er separeret.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Anne Mortensen

#3
Han er også på Nørrebrogade 164 i
FT 1911
med forældrene.
---------------------

Prøv at søge hans fødsel i

http://www.fogsgaard.org/

Nørrebrogade
Kvarter: Udenbys Klædebo
Sognetilhør i 1890: Hellig Kors, Sankt Johannes, Sankt Stefans
Sognetilhør i 1918: Blågårds, Hellig Kors, Sankt Johannes, Sankt Stefans, Simeons
Øvrige forhold i 1918:
                  Postdistrikt: N & L
                   Politikreds: 6 & 8
                  Forsørgelsesdistrikt: 9A, 10A, 10B, 11A, 11B, 12A & 12B
                  Værgerådskreds: 2, 8 & 9


Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Eva Morfiadakis


Lavinia G Hart och Knud G. Petersen gifte sig i Dartford april-juni 1920. För exakt datum måste man beställa marriage certificate.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Sonen är född i Bristol okt-dec. 1920.

uppgifterna kommer från free bmd

Eva M
Eva M

Bjørn Klausen

Det gik sørme hurtigt!!! :-)

Gitte – Tak for det! Det vidste jeg ikke.

Anne – Det er jeg næsten helt sikker på. Hagen kunne godt være en dansk omskrivning af hendes fødenavn Hart.
Og tak for de yderligere oplysninger. Jeg kigger lige i FT1911 og på fogsgaard.org

Eva – Mange tak for det! Deres søn blev født d. 22.11.1920 – Så du har helt ret.

Mange hilsner,

Bjørn

Bjørn Klausen

Hej igen...

Jeg har desværre ikke kunne finde hans fødsel i Hellig Kors, Sankt Johannes, Sankt Stefans, men fandt hans far og mor i Politiets Registerblade:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3383101&searchname=polit_simple

Til gengæld var jeg heldig i de engelske arkiver, at finde et billede af Knud:




[vedhæfting slettet af admin]