Tydning af anmærkning i K. bog for Fødselsstiftelsen.

Startet af Niels Aage Specht, 16 Jan 2012 - 13:35

Forrige emne - Næste emne

Niels Aage Specht

Er der en person der kan tyde anmærkningen i kirkebogen for Fødselsstiftelsen. Det drejer sig om Fødselsstiftelse for 1906-1908 (uden x) opslag 176  punkt 34  – Agnes Margrethe Andersen født den 31.jan 1907.
I anmærkningskolonnen i højre side står en masse, som jeg ikke umiddelbart kan tyde og hvad betyder det. Helt henne i venstre side står også et notat.
For at finde ud af, hvem faderen er, er det vel nemmest at se om der er rejst en faderskabssag, og hvor kan den i givet fald være rejst. Moderen Karin Marie Andersen er født i Glumsø den 15 mar 1883. Agnes Magrethe Andersen er viet i Sct. Jacob kirke den 30.nov. 1929 og der er alene moderens navn nævnt.
På forhånd tak for hjælpen
Niels

Inge Hedal

Hej
Faderskabssagen er på AO andre arkivalier, Københavns Overpræsidium, A-J 1907, løbenummer fra 1 til 790, opslag 255.
Mvh. Inge

Niels Aage Specht

Hej Inge
Mange tak for oplysningen og din indsats. Det blev jeg glad for.
Er der nogen mulighed for at søge nærmere oplysning om faderen Tjkl Martin Hansen. Jeg har gennemset FT 1906 for Torpe, Hallenslev, Løve. Der kan jeg kun finde gdr. Hans Chr. Larsen (næstsidste opslag)
Med venlig hilsen
Niels

Jens Thomassen

Hej

Bemærk at der også er en sag i AJ journalen for 1910.

Det fremgår af teksten i venstre margen i AJ journal 1907, opslag 255.

Der står AJ 1910/958.
Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Jens Thomassen

Hej

Teksten tilhøjre i Fødselsstiftelsen kirkebog er svær at læse. Men umiddelbart
tolker jeg det således, at hemmeligholdelsen af moderens navn er frafaldet ved
skrivelse fra ?? den 13.12.1927.
Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Niels Aage Specht


Hej Jens
Mange tak for din indsats. Det er rart er der også er nogle der læser de små ting. Jeg har fundet Karin Marie Andersen i Politiets Register. Her står opført hun som ugift. Desværre er hun opført med forkert fødselsdato og datteren Agnes Margrethe Andersen er også opført med forkert fødselsdato.
Med venlig hilsen
Niels