Stenderup kirke - Billund kommune, men hvor på AO

Startet af Christian Konstmann Autzen, 19 Jan 2012 - 16:19

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Hvor ligger Stenderup kirkes kirkebøger på AO ?

Ifølge Wikipedia ligger Stenderup sogn i Billund kommune - og kirken hører under Ribe Stift.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Jesper Skov

Indtil 1922 under Ansager sogn.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Jesper Skov

Bøgerne Ansager 1922-1952 er faktisk Stenderup kirke(distrikt).


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Christian Konstmann Autzen

Hej Jesper

Tusind tak for oplysningen - det er så en oplysning, som man "blot" skal have i hukommelsen.

Det drejer sig om en Lars Gissemann Beier, som godt nok dør i Tved i Føvling sogn i 1946, men som begraves på Stenderup kirkegård, et familiegravsted - har hans sønnesøn lige oplyst mig om; og denne var iøvrigt med til begravelsen.

Døde i kirkebogen for Føvling sogn går kun frem til 1944. Datoen håber jeg sønnesønnen kan finde til mig.

Hilsen
Christian


Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Hans Chr. Baagøe

Hej

Der ligger også et Stenderup kirkedistrikt, der er udskilt fra Føvling sogn i den nye Vejen Kommune. Der er bøgerne pt. kun tilgængelige på AO til 1926, så du skal nok lige være opmærksom på, hvortil du sender fotografen.

Du kan jo lige tage et kig på http://www.dk-gravsten.dk/kirkeg/Stenderup.php, der er der et familiegravsted med bl.a. en Lars Beier, men det er i Stenderup ved Føvling og han døde allerede i 1935.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Christian Konstmann Autzen

Hej Hans Chr.

Tusind tak for din oplysning - og det er den korrekte.

Las (eller Lars) Gissemann Beier er død den 7. september 1935, og begravet samme sted som sin i 1932 afdøde hustru. Der er billede af gravstenen for dem begge på din nævnte hjemmeside.

Hilsen
Christian

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.