Sognerådsformand Marius Hermansen, Storarden

Startet af Peer Petersen, 13 Jan 2012 - 16:43

Forrige emne - Næste emne

Peer Petersen

Jeg har tidligere af et familiemedlem modtaget notat om Marius Hermansen. Han skulle være født 4. april 1789 i Skrydsholt ved Dronninglund og hjemmedøbt samme dag. Han skulle så være fremstillet i kirken den 18. maj 1789. Jeg finder ikke fødselsinformationerne i kirkebogen for Dronninglund. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? Jeg ved således heller ikke hvem hans far og mor var.
Derimod ved jeg at han døde i Storarden 9. marts 1844 og der noteres at han var 55 år. Det passer således godt nok med de informationer jeg har om hans fødselsår. Der står også at han døde af watersot og at han var sognefgoed og gårdmand.
I øvrigt fik jeg at vide at han blev døbt Markus - dog læser jeg Marius i Storardens kirkebog da han dør!!

Peer Petersen

Hans Peter Christiansen

Hej Peer.

Ham her?

Individual Record    FamilySearch™ Pedigree Resource File

Search Results | Print
Marcus Hermansen    Compact Disc #10     Pin #107328    Pedigree
   Sex:     M    
Event(s)
   Birth:     11 Jun 1789
      Storarden Aalborg,Denmark    
   Death:     9 Mar 1844
      storarden,Aalborg,Denmark    
Parents
Marriage(s)
   Spouse:     Kirsten Christensdatter     Disc #10     Pin #107329    
   Marriage:     15 Jun 1821    
      Storarden Parish Church,Storarden Aalborg Den    
Notes and Sources
   Notes:     None    
   Sources:     None    
Submitter
   Jayne SORENSEN
P.O. Box 64 Spring City, Utah 84662
Submission Search:     669122-121099223447
   URL: 
Mvh HP

Peer Petersen

Hej Hans Peter

Det er den rigtige. Og jeg fandt en Markus Hermansen i Astrup (nær ved Storarden). Fødselsdatoen passer med det du har fundet. Faderen til den "nye" Markus hed Herman Hermansen og han var smed, som også Markus var. Moderen hed Mette Markusdatter. Så deraf sikkert drengens navn Markus.
De data jeg har fået oprindelig er derfor at rette.
Tak for hjælpen

Peer