hjælpe til 3 børn af Mads Kristian SØRENSEN - horns, Hjørring amt

Startet af heine petersen, 10 Jan 2012 - 23:38

Forrige emne - Næste emne

heine petersen

hej

jeg har en tråd her på slægtogdata på efterkommere til Mads Kristian og Thomine Ammundsen


http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,26397.0.html

jeg mangler at finde 3 (de sidste 3 børn) børn af Mads og Thomine - men jeg kan ikke lige finde dem

nogen der kunne kikke med, med friske øjne :-)


det drejer sig om:

Anton Sørensen f. 30 juni 1869, lendum, horns, hjørring

han bliver gift med en Antomine Marien Jensen d. 20 december 1894, Ugilt, vennebjerg, hjørring

men får de børn - kan ikke finde nogen?

har ikke fundet dem døde heller.


Og...en datter af Mads og Thomine

Dorthe Sørensen f. 9 februar 1880, Lendum, horns, hjørring

hun dør 05 august 1952 - men hvor og havde hun familie?


Sidste barn af Mads og Thomine:

Kristian Peter Sørensen f. 02 jui 1881, lendum, hjørring, horns

har ikke fundet ham konfirmeret...

hvad bliver der af ham... får han familie eller?

jeg har kikket kirkeboger igennem - man har ikke kunne få øje på de 3 ovennævnte børn.
har også søgt på DDD uden held.



håber nogen kan hjælpe og på forhånd takker for hjælpen

venlig hilsen
Heine





Jesper Skov

Det havde være bedre med tre separate indlæg, men skidt med det.

Ang. Anton

I FT-1925 for Ugilt opslag 94 er familien, hvor Anna Thomine er fyldt 50 år, hvorfor det nok er sikkert at sige, at hvis du ikke har fundet nogle børn af dem i Ugilt, så har de ingen, og får heller ikke senere.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

heine petersen

hej Jesper

ja..burde nok ha delt dem i 3 indlæg.. men nu blev de samlet

jeg har kunne finde Anton og Anne Thomine i ft 1906, 1916, 1921, 1925, 1930 ugilt vennebjerg, hjørring. og ja, de er ikke opført med egne børn - men plejebørn.

Det ser ud at Anton og hustru har haft en del plejebørn i deres varetægt - datidens plejeforældre/familie, måske.

jeg fandt ikke familien i ugilt ft 1911 - har nok overset dem... ft 1901 er jeg kun nået til opslag 600 (bagfra) ...

Jesper tak for hjælpen...

vh heine

Kirsten Ingemann

Hejsa

Har kun haft tid til at se på lidt indtil nu.
Ang. Anton Sørensen og hustru ser det ud til, at de flyttede til Ugilt sogn i 1897 iflg. FT 1901 opslag 313, der havde de et plejebarn, hendes fødsel ser ud til at være 4 nov 1989, men i FT 1911 opslag 91 ser hun ud til at være født 3 nov 1899.
I den FT fra 1925, som er henvist til af anden bruger ser det ud til at de har fået yderligere 2 plejebørn.

Du kan evt. selv følge op på det, jeg har ikke mere tid lige nu, men evt. senere i dag.

Kirsten Ingemann