FTM v/16 på dansk

Startet af Margit Madsen, 09 Jan 2012 - 15:17

Forrige emne - Næste emne

Bent Næraa

Mit tidligere indlæg er affødt af frustration over at se de mange brugere, der har problemer med FTM (FTM 2006/v16), når de skal bruge FTM på pc'er med styresystemet Windows 7, og jeg har som nævnt stadig de samme problemer med dannelse af PDF filer mv.

Jeg har programmet FTM 2006/v16, der er den nyeste danske version, som der ikke videreudvikles på, og som ikke opdateres.

Men der er endvidere et videreudviklet FTM program i engelsk version, der senest er opdateret i 2012.

For mig at se er der nu 2 forskellige FTM programmer.

Dette fremgår også i den tekst, der er medtaget i DIS Danmarks præsentation af FTM programmet under slægtsprogrammer:

"Programmet håndterer billeder, lyd, video og andre objekter. Forfædre- og efterkommertræer med op til 50 valgfrie begivenheder i hver kasse ekskl. billeder. Eneste begrænsning i alle træer er max. 20 kilometer på hver led. Omfattende kilderegistrering. "Hurtigfelter" - programmet foreslår tidligere indtastet sted eller kilde.

Programmet er gennem flere versioner udkommet i danske udgaver. Det betyder, at oversættelsen virkelig er gennemført - både for menuer, hjælpetekster og udskrifter.

Vær opmærksom på at den nyeste version FTM 2012 samt Mac versionen ikke fås på dansk. Den nyeste danske version er FTM 2006/v16.
Det danske program (FTM 2006/v16) koster 295 kr. og kan downloades her.

Det nyeste program (FTM 2012) der ikke er oversat til dansk og koster fra $39.99 kan downloades her."

Jeg mener derfor fortsat, at DIS Danmark bør se nærmere på de nævnte problemer i denne tråd og præsentationen af programmet på DIS Danmarks hjemmeside.

Det er vigtigt, at nye brugere af slægtsprogrammer får objektiv orientering om programmerne med hensyn til styresystemer og med hensyn til forventet opdatering af programmerne.
mvh
Bent Næraa

Grethe Leerbech

Hej alle

Jeg kører også FTM 2006v.16 men vil så gerne opdatere til 2011-2012 bl.a. fordi de to programmer kan noget mere end dette jeg har. f.eks. kan det lægge billeder ind, der hvor jeg ønsker det og ikke "Bare" i en scrapbog-som jeg finder noget upraktisk. Bare for at nævne noget, så kan man ved død f.eks. lægge et billede ind på gravstenen , kirken eller lignende.
..men jeg ingen ørn til engelsk!l

Har undersøgt nogle af de andre programmer på markedet og synes egentlig heller ikke de kan det jeg gerne vil have, derfor har jeg ikke skiftet.  et er bl.a. dokumenter og billeder jeg gerne vil have ført ind (scannet) de steder, de er relevante. og ikke kun eet bryllupsbillede som f.eks. i FTM ved viet
..og desværre som I skriver er der nok ingen udsigt til opdateringer af FTM.......

Mit spørgsmål er:

Hvis man overgår til et andet program og laver en pdf fil kommer alle oplysninger så med og kan de overføres direkte til det nye program-som jo er forskellig fra FTM på nogle områder????
Eller skal man til at skrive en masse ind, f.eks. fra noter, indføre billeder, dokumenter igen osv.

Jer der kører med FTM version engelsk 2011-2012 kan i overføre jeres data direkte til disse versioner med alle oplysninger også billeder og noter, og hvad med de evt. bøger man har lavet, hvor man har skrevet ind i word og lagt illustrationer dokumenter,billeder) ind respektive steder m.v ..og hvor godt passer den danske manual til de nye versioner -jeg mener man kan jo gemme den og slå op, hvis tvivl

Jeg frygter et kæmpe arbejde hvis jeg gør det?

På forhånd tak for rådene



Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Margit Madsen

Hej. Har læst jeres fine svar og kommentarer. Jeg har den danske version. (Kører Win 7) Betyder det så, at jeg skal betale for at få den nye opdaterede version, som ikke er på dansk for at kunne få PDF filer m.v. til at virke ???

På forhånd tak for svar
Margit :)
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com