Eilert Sørensen Kongsted og Johanne Margrethe Henckel.

Startet af Rune Sckerl, 04 Jan 2012 - 14:11

Forrige emne - Næste emne

Rune Sckerl

Når en kirkebog ikke findes mere (Kongsted sogn ved Fredericia) er der så andre muligheder for at finde disse 3xtip oldeforældre. Han skulle være født ca. 1715 i Kongsted i Vejle amt og død ca 1768 i København, han var skipper og Ostindisk Kjøbmand i Kbh. Han blev gift med Johanne 1758-1762. De havde 3 børn der alle er døbt i Nikolai kirke i Kbh. de er fundet i kirkebogen.

Er der nogen der kender til en Henckel slægt med denne Johanne Margrethe i ?
Ovenstående oplysninger er de eneste jeg har om denne familie.
Kan der på et arkiv findes kopier af de forsvundne kirkebøger ?

Med venlig hilsen Rune Sckerl 





Bente Aaris

Det er vel deres vielse her:


EYLERT SOFRENSEN CONSTED Pedigree
  Male   Family
-------------------------------------------------------------------------------

Marriages:
  Spouse:  ANE MARGRETE HENCHE  Family
  Marriage:  27 SEP 1757   Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark 

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.
--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.:  Dates:  Source Call No.:  Type:  Printout Call No.:  Type: 
M202018  1702 - 1813  0044408   Film  NONE 

Helligånd (Forloverprotokol) 1728-1762 opslagnr:115 (her står en del oplysninger vdr. bryluppet og hvem der var forloverne), og Helligånd (Vielsesprotokol) 1735-1813 opslagnr:67

(Bruden hed Anna Margrethe Casparsdatter Hincke)

Det kan se ud til at Brudgommen har måtte betale Kopulationsafgift for den vielse - da kan du finde ham i Kopulationsprotokollerne på Stadsarkivet i København (Rådhuset):

http://www.ksa.kk.dk/finddinslagt/personregistrering/aegteskab


Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Rune Sckerl

Hej Bente, tak for dit svar, en kilde (Geni.com) nævner at Johanne skulle stamme fra Nøvling i Hammerum herred, kirkebogen (Nøvling 1724-1815 opslag 4) viser ikke hende, men en præst der ved et efternavn godt kan passe med hendes, men jeg kan ikke se hende der. ligeledes nævner Geni Eilerts død i Kbh. til 1772.11.01, det kan jeg heller ikke finde belæg for, hans forældre er også nævnt i Geni.com.
Dette Geni.com er det et 'foretagende' jeg skal fæste lid til?
Mvh. Rune Sckerl