byen Laage i nærheden af Rostock

Startet af lene thomsen, 29 Dec 2011 - 18:33

Forrige emne - Næste emne

lene thomsen

Hej

Mangler en forfadder ved navn Richard Wilhem Heinrich med efternavnet ARFT eller ARFF
Han er født den 25-4-1882 i Laage i Tyskland det ligger ca 20 km syd for Rostock på vejen til Berlin
Han er udlagt som barnefadder til en Arne Kristensen født i 1912 I Isenvad ved Ikast
Moderen hed Jensine Kristensen fra Løve mark Bryrup sogn .
Nogen der har input til at komme videre modtages det med tak

mvh Lene

Vivi Winther

Hej her er lige lidt opslag til dig

Moderen Jensine Kirstine Kristensen f 11 feb 1887

kirkebogen 1887-1891 Bryrup, Tyrsting, Skanderborg opslag 25

udlagt barnefader  Arbejdsmand Arff af Hamborg
ifølge kirkebogen (Ikast opslag)
Hvor har du navnet Richard Wilhelm Heinrich Arff fra samt data??

søn Arne Kristensen f 8 juni 1912
kirkebogen Ikast, Hammerum, Ringkøbing opslag 47
kirkebogen Ejstrup, 1907-1915 Ejstrup, Vrads, Skanderborg opslag 34


Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

lene thomsen

Hej
Navnet på faderen har jeg fra den resultation der er lavet da han blev eftersøgt
af myndighederne

mvh Lene

Vivi Winther

Hej han må jo have været i næreden af Ejstrup sogn i 1912, der var en del polsk arbejder på Mattrup i årene deromkring, mon ikke også der kunne være en tysker jeg holder lige øje med ham der når jeg alligevel gennemsøger ft og kirkebøger der, det er Tyrsting sogn.

Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

lene thomsen


Mange tak skal du have

Ja det må han have været

efternavnet er helt sikker ARFT
og ikke ARFF som der står i kirkebogen

Har set det resulationspapir hvorefter han bliver eftersøgt, og der står ARFT med en pæn håndskrift

mvh Lene

Vivi Winther

Hej nej jeg har ikke set efterlysningen hvor finder jeg den??

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

lene thomsen

 Den har hans efterkommere det er min papsøns oldefar.
jeg aftersøgte ham lige på tysk Geni og fik svar, at efter KB i Laage er han født udenfor ægteskab hans mor er skomagerdatter fra Laage hun hedder Christine Johanna Georigine Arft

Mvh Lene

Vivi Winther

 ;) så er det ligesom sat på plads skønt, men vor bliver han af efter 1912 ved du det??

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

lene thomsen



Nej det ved jeg ikke endnu håber at finde noget det kunne være spændende , for min papsøn ved ikke meget han var kun 5 år da hans mor døde , men søger da videre dem fra Tyskland vil sende udskrift fra Kirkebogen det er bare dejligt at man kan hjælpe hinanden på tværs af grænserne, for Tyskland er en hård nød at knække , har efter flere år fundet min mands far han var tysk soldat , han er nemlig en årgang 1945 , da vi fandt ham var han død 4 år før man han hacde 3 søskende som vi har kontakt til skønt , de bor kun ca 40 km fra os

Mvh Lene