Ritmester Offenbergs Compagnie hvorhenne hvornår?

Startet af Githe Gry Jørgensen, 27 Dec 2011 - 04:03

Forrige emne - Næste emne

Githe Gry Jørgensen

Hej.

Jeg er stødt på en af mine aner som da han får en datter døbt i 1756 i Kalundborg , Holbæk amt står der " ved Ritm. Offenbergs Compagnie.."

Er der nogen steder hvor jeg kan finde frem til hvor ovennævnte compagnie holdt til i årene før og efter 1756 - så jeg evt. kunne finde flere børn osv. ?

med venlig hilsen
Githe Gry

Mogens Pagh

Hej Githe.

Såvidt jeg kan finde ud af, har Jyske Kyrassérregiment haft enheder i Slagelse, Kalundborg, Holbæk, Ringsted og Skælskør, i perioden fra 1740 til 1758.

Ritmester Rudolph von Offenbergs Compagnie kan således have været stationeret alle disse steder på forskellige tidspunkter.

Perioden fra 1754 til 1758 er dog mest interessant, fordi det var i dette tidsrum Offenberg var chef for kompagniet.

Venlig hilsen
Mogens Pagh
Jyderup

Githe Gry Jørgensen

Hej Mogens.

Tusind tak for din hjælp med tydningen af de forskellige Lindberg børn der bliver døbt i Lynge sogn, Sorø amt.
Angående Ritmester Offenbergs compagnie synes jeg bare at jeg har været rundt i de nævnte sogne uden held, men jeg må vel kigge en gang til.
Jeg har fundet Lindbergs ægteskab med Maren Clemmensdatter i Fjenneslev sogn, Sorø amt dog uden ledetråde til hvor de stammer fra.

mvh og endnu engang tak
Githe Gry