danske laugemestre er her til opslag

Startet af tina seibæk, 22 Dec 2011 - 18:21

Forrige emne - Næste emne

tina seibæk

hej alle sammen. jeg har fået bøgerne: dansk haandværker stat - laugemestre hjem i 1 mdr. der er  6 bind der gerne skulle dække hele danmark. I er velkomne til at spørge om jeres aner er i dem.  :)

tina seibæk

det er kun danske laugemestre (mestre i deres fag og indskrevet i lauget)der er aktive i 1932, der er skrevet ind i de 6 bind. der er 2 bind for københavn og 4 for resten af danmark

Alice Oppenheim

Uuuuhhhha, et godt juletilbud! Kan du ikke kigge efter Charles Aage Christensen, murermester i Nykøbing F - eller muligvis i Nakskov/Lolland Falster..?

tina seibæk

hej. Han står ikke i bogen, hvor lolland er, uanset hvilken by det er. god jul.mvh tina

Bent Deber

Hej. Kan du fortælle mig om der står en konditor eller bagermester Carl Laurids Paulin Berg, født d.14.6.1893 i Svendborg, men havde hele sit virke i Kbh. Han skulle have haft en bager og konditorforretning på Strandvejen i Kbh. fra ca.1930 til 1950 efter hvad jeg ved.
På forhånd tak, og god jul.
Bent Deber
bent.deber@mail.dk

Peter Bøjesen Jensen

Hej Tina

Kan du se, om der står noget om Niels Christoffer Clausen (1885-1961) fra Bøstrup sogn, Langelands Nørre H, Svendborg amt?
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Lis B. Jensen

Hej
Vil du se efter:
Snedkere - smede og Tømrere med navnet Juul i Præstø Amt - både Vordingborg - Ørslev m.fl.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

tina seibæk

hej Bent Deber

Carl L.P.Berg.konditor,strandvej 201(privat samme sted).født 14 juni 1893 i svendborg, søn af konfekturehandler C.G.Berg, og hustru Dagmar, f.Nielsen.
Gift 17 maj 1916 med Anna, f.Thorlaksdatter, f.17 sept.1895.
Lært hos konditor Klenz, østerbrogade 62.Svendebrev 1 juni 1913.Mester 1 juni 1928. Indtrådt i foreningen 1 jan.1929.
Forretningen overtaget 1 juni 1828 efter Valdemar andersen under adr.Carl Berg, Strandvej 201.

mvh Tina

tina seibæk

hej Lis B.Jensen

der er 2 i Vordingborg med navnet Juul.

Niels D.Juul. smedemester, københavnsvej 19, vordingborg. født 26 oktober 1897 i Vordingborg.
søn af smedemester ferd.juul og hustru Emilie f.Petersen. gift 29 nov.1925 med Olga J,født Nielsen.
forretningen etabl.1921, under nuværende adresse.Svend 1 nov 1918.Mester 1921. indtrådt i haandværkerforeningen 1929.

V.K.Juul.snedkermester, Algade 131, vordingborg. Indtrådt i haandværkerforeningen 1929

der står det desværrer ikke mere på nr.2

det er kun købstæder, jeg kan slå op , så hvis du vil have fra flere, må du skrive igen.

tina seibæk

hej Peter Bøjesen Jensen

du bliver nødt til at opgive en købstad, da det kun er haandværkere, derfra, der står nævnt

Carsten Friis Fischer

Hej Tina

Kunne du kigge efter en tømrermester Peter Christian Berthelsen Hansen i Gentofte.

Han er født 26-7-1876 på Amager.

mvh og fortsat God Jul

Carsten Fischer

Kirsten Didriksen

Hej Tina

Kan du slå Bonnet Stationsby, Ramme Sogn, Ringkøbing Amt op?
Lokalt historisk vil jeg gerne vide hvem og hvor mange mestre der findes i byen i 1930'erne.
Altså hvis du kan slå det op, forholdsvis let.

God jul
Kirsten

Lis B. Jensen

Hej Tina

Tusind tak for oplysningerne.
Nej jeg har ikke andre købstæder hvor jeg ved de har været.

Måske vil du prøve at kigge om der skulle være nogen med navnet Tange.

Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Peter Bøjesen Jensen

Hej Tina

Nærmeste købstad er Rudkøbing.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Anna N Rasmussen

Hej Tina,

Tak for det gode tilbud om opslag.

Vil du kigge efter bogbindermester Einar Oscar Ertner i København? Han er født i Kbh 1877.

Godt nytår til dig fra
Anna
Født 1968 i 3400 Hillerød; nu bosat 2860 Søborg.

Håndværkerslægter i Kbh samt købstæderne Fr.sund, Roskilde, Sorø, Slagelse, Korsør, Skælskør, Nyborg, Svendborg. Landsogne i Sorø og Fr.Borg Amter.

Kirsten Kristiansen

Hej Tina
Tak for dit tilbud om opslag, som jeg meget gerne vil benytte mig af.
Vil du se efter skræddermester i Roskilde Thorvald Alfred Olsen, han er født i 1879, Gloslunde Sogn, Maribo Amt.

MVH og godt nytår fra Kirsten

Bjørn Marcher

Hej Tina,

Tak for det gode tilbud.

Kan du være venlig at se efter min morfar, murermester Harald Emanuel Jensen, København eller  Brønshøj.

Han er født 22.juni 1899. Jeg er ikke sikker på, at han var selvstændig murermester allerede i 1932, men det kan du forhåbentlig afklare.

venlig hilsen

Bjørn Marcher
Bjørn Marcher
2670 Greve
www.bearfields.dk
Medlem af DIS-Danmark

Ann Seiffert

Hej Tina

Jeg vil prøve lykken hos dig :-)

Mon det er muligt at finde disse to personer:

Georg Adam Seiffert

Skibstømmere i Helsingør - 1855

Poul Ludvig Nilsson

Bager i Næstved - 1921

På forhånd MANGE tak ;-)

Med venlig hilsen

Ann Seiffert
Ann Seiffert

tina seibæk

til carsten friis fischer. desværrer ingen tømrermester i København med det navn, som aktiv i 1932.mvh tina

tina seibæk

til peter bøjesen jensen. der er ingen af det navn i rudkøbing, der er aktiv i 1932.mvh Tina

tina seibæk

hej Kirsten Didriksen. Det er kun købstaden ringkøbing der er i bøgerne.mvh tina

Kirsten Didriksen

Hej Tina!

Det var en skam, men mange tak for forsøget!

Godt nytår
Kirsten

tina seibæk

hej Lis B.Jensen, der er desværrer ingen Tange, der er aktiv i Vordingborg i 1932, men hvis du har andre købstader, er du velkommen til at spørge. mvh Tina


til Anna N Rasmussen  :D
Einar Oskar Ertner, bogbindermester. Pilestræde 57(privat Sølvgade 91). Født den 14 juni 1877 i København. Søn af bogbinder C.F.Ertner, født den 26 februar 1850 og hustru Christine, f.Rasmussen. Gift den 19 juni 1906. Lært hos bogbindermestrene Brdr. A og C Thomsen, Laxegade 4. Svendebrev 8 nov.1891. Indtraadt i lauget 1916. Forretningen etableret den 1 oktober 1858 af M.H.Meyer under adresse, Møntergade 10, derfra flyttet til nuværende adresse. Kasserer i Bogbindernes sygekasse.

mvh tina

tina seibæk

hej Kirsten Kristiansen. der er desværrer ingen ved det navn i roskilde i 1932.  :(

til Bjørn Marcher. Der er ingen ved det navn i København i 1932, så han er nok ikke blevet mester endnu :D

mvh Tina

tina seibæk

hej Ann Seiffert. Der er ingen ved navn Seiffert i helsingør og heller ikke Nielson i Næstved. de skal være mestre for at være skrevet :(
jeg syntes ellers at navnet Seiffert dukker op, hver gang jeg søger efter Seibæk.  mvh Tina

Ann Seiffert

Hej Tina

1000 tak for dit forsøg  ;D

ja Seiffert dukker op når man søger på "sei" % ... som du jo nok også gør  ;)

Rigtig god dag.

Med venlig hilsen

Ann
Ann Seiffert

Lis B. Jensen

Hej Tina

Tak for kigget - og godt nytår til dig.
P.t har jeg ikke andre i nyere tid.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Peter Bøjesen Jensen

Hej Tina

Ærgeligt, men tak for forsøget og godt nytår  :)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Anna N Rasmussen

Hej Tina,

Sikken gevinst der var til mig, tusind tak!

Nu får jeg jo mod på at bede om én mere, men han er nok mere vanskelig end bogbinderen, som jeg vidste en del om i forvejen.

Det drejer sig om smedemester Rasmus Olof Olsen, født 1887 i Gerlev ved Slagelse, som søn af slagtermester Hans Olsen.  Jeg ved at han i perioden 1908-18 var etableret i nabobyen Lundforlund med smedeværksted, og fik kone og to børn. Men så døde hustruen, og efter at han giftede sig igen 1919, forsvandt han fra byen, og jeg har mistet sporet.

Måske er familien flyttet ind til Slagelse, hvor flere andre familiemedlemmer boede. De kan også være taget til Rønne på Bornholm, da hustru nummer to kom derfra. Men han kan selvfølgelig også have slået sig ned i et andet landsogn, eller måske opgivet virksomheden, og vil så slet ikke være registreret i bogen.

Men nu hvor chancen byder sig, så vil jeg være meget taknemmelig, hvis du vil kigge efter ham i købstaden Slagelse (eller i hele Sorø Amt, hvis bogen er organiseret således at det kan gøres ved ét og samme opslag?) og i Rønne/på Bornholm.

På forhånd tak
MVH Anna
Født 1968 i 3400 Hillerød; nu bosat 2860 Søborg.

Håndværkerslægter i Kbh samt købstæderne Fr.sund, Roskilde, Sorø, Slagelse, Korsør, Skælskør, Nyborg, Svendborg. Landsogne i Sorø og Fr.Borg Amter.

Kirsten Kristiansen

Hej Tina
Desværre var der ikke gevinst, men tak fordi du kigge efter.
MVH Kirsten K.