Min far har været gift 2 gange før min mor

Startet af Inga Werner Hvilsted, 23 Dec 2011 - 08:15

Forrige emne - Næste emne

Inga Werner Hvilsted

Hej
Det var en god ting, at Borgerligvielse er kommet på nettet. Jeg har fundet min far Hans Aage Christian Larsen gift den 1. juni 1935 (han bliver gift med min mor 27. juli 1940) og i denn vielse ser jeg han har været gift endnu en gang, der står skilt ved bev. 19/9-27, men når jeg kigger på folketælling 1925 Benzonsvej 44, KBH bor han hjemmet hos hans forældre som ugift, i FT-1930 Helgesvej 17 er han fraskilt.
Jeg har en kopi fra Stadarkivet hvor jeg har adresser fra 1925, han har ikke været en af guds gode børn, han har været ud og ind af fængelse fra 1926-1931.
I vielsen med kone nr. 2 i 1935 står der i rubrikken: Den myndighed, der har udstedet attest om, at bevislighederne er i orden, samt attestens udstedelsesdato: L.J. 3212/35, er det en protokol/bog hvor man kan få flere oplysninger evt. om hans første ægteskab?
En god jul
Med venlig hilsen
Inga Werner Hvilsted

Anne Mortensen

Hvem er det han bor sammen med i FT 1930 opslag 197 ?
De har begge boet på samme adresse før ?

Husk at oplyse opslagstal.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Inga Werner Hvilsted

Hej Anne
Tak for dit svar og undskyld jeg ikke oplyste opslag, jeg syntes der var så meget jeg ville skrive.
Jo! Hende har jeg kigget på, men hun står som enke, jeg kan ikke tyde hendes efternavn?
MVH
Inga

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Se på denne Ellen Sofie Hahn - kunne være enken Henrichsen f. 10.6.1889

København
Den Kgl. Fødselsstiftelse 1885-1891
opslag 147
10.6.1889
Ellen Sofie Hahn
-----------------------------

Pol.reg. på forældrene:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2030296&searchname=polit_adv
--------------------
Moderen:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2030286&searchname=polit_adv
---------------------

FT 1901
København
Absalonsgade ulige nr.
opslag 44
her ses familien med Ellen Sophie
------------------------

Disse oplysninger viser selvfølgelig ikke om det er "din" Ellen Sophie og hvorfor hun bor sammen med din ane.
Ellen Sofie hedder Henrichsen og er enke - hendes far hedder Henrich - om hun har været gift eller kalde sig enke ?

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Inga Werner Hvilsted

Hej Anne
Mange tak for det arbejde du har gjort, det der undre mig er at Ellen Sophie i er i Politietsregisterblade?
MVH
Inga

Anne Mortensen

Du mener ikke er i  ?

Ja det har også undret mig, men hvis hun har holdt sig på Frederiksberg vil hun ikke være at finde i Pol.reg.

Jeg har tænkt på at hun sikkert har været gift Henrichsen og det ikke har noget med faderens fornavn at gøre - børnene hedder Hahn.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Inga Werner Hvilsted

Ja naturligvis.
Så det eneste jeg kan gøre er vel prøve at søge hende i Frederiksberg's kirkebøger?
MVH
Inga