Sophie Hedvig Jørgensen F, 1803, Cappeln

Startet af johnny feldtsing, 19 Dec 2011 - 12:39

Forrige emne - Næste emne

johnny feldtsing

hej
Skulle der være nogen der har en god idee hvordan jeg kan finde hendes forældre.
Hun hedder
Sophie hedvig Jørgensen født omkring 1803 i cappeln ifølgede folketællinger, i en anden folketælling står
der HOLSTEEN
og i folketællingen i 1860 i odense står der
Sophie Hedevig Jørgensen   55    Gift   hustru, huusmoder      Opelling?? ved ??

Hun bliver gift med Peder larsen 28-9-1836 i sct Hans kirke, odense; odense

Hun har virkelig drille mig, kan heller ikke finde hendes eller manden død i Odense.
den sidste folketælling jeg har fundet dem i er

Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Vindegade 10, forhuus stuen b, 1, FT-1860, B0289
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Peder Larsen   60    Gift   ??, huusfader      Odense
Sophie Hedevig Jørgensen   55    Gift   hustru, huusmoder      Opelling?? ved ??


Peder Larsen er født d 28-1-1801 i Sct Hans Kirke, Odense.
Hilsen johnny Feldtsing
Medlem af Dis

Gitte Johansen

Du har hende også i 1880 som enke. Sophie Hedevig Jørgen. Der står Gjelden, Prøjsen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

johnny feldtsing

Hej Gitte
Hvor bor hun da ??
Hilsen johnny

Gitte Johansen

Navn: Sophie Hedevig Jørgen   Køn: K   Alder: 75   Civilstand: Enke(mand)
Fødested: Gjelden, Prøisen
Kilde: FT-1880  Amt: Odense   Herred: Odense   Sogn: Odense Købstad   Stednavn: Odense Kjøbstad
Matr.nr/adresse: Thorsgade 36, loftværelse   Husstands-/familienr: 3472   Indtastningsnr: B0082   Løbenr.: 16378
 
 
 
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

johnny feldtsing

Hej gitte
Tak, så nu fandt jeg det, det er godtnok mange forskellige steder hun kommer fra,
Hun bliver ikke nemt at finde i Tyskland, med alle de forskellige adresser. jeg må prøve om jeg kan finde hendes død.
Så tak
Hilsen johnny

Inger Buchard

Mon ikke Gjelden er Gelting v. Kappeln; Gelting kunne også skrives Gjelting.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

johnny feldtsing

Hej  Inger

Kan du ikke komme lidt længer ind på hvor det er, jeg er ikke så meget ind i de tyske
Hilsen Johnny

Gitte Johansen

Gelting er en landsby og kommune i Slesvig-Flensborg kreds i Slesvig-Holsten. Den næststørste by er Kappel. Gelting blev første gang i 1231 nævnt som Geltyng. Byen har ca. 2000 indbyggere. Byens kirke (Katarinkirke) er en murstenkirke fra 1300. Der findes en stor herregård i kommunen, Gelting Gods, der kendes siden 1231 og har givet byen navn.

Fra Wikipedia
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Buchard

Johnny skriver:
Kan du ikke komme lidt længer ind på hvor det er, jeg er ikke så meget ind i de tyske

Du kunne jo bruge et landkort, f.eks. www.viamichelin.de?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

johnny feldtsing

Tak  inger
For dit dejligt svar ???????

Hilsen Johnny

johnny feldtsing

Hej Gitte
Mange tak for din hjælp, så har jeg lidt at arbejde vider med.
tak og en god Jul til dig
Hilsen johnny