Kirstine Marie Jakobsen f. 29 oct 1901 på Fødestiftelsen, hvor og når død?

Startet af Erik Rudolf, 04 Dec 2011 - 23:46

Forrige emne - Næste emne

Erik Rudolf

Min Mormor Kirstine Marie Jacobsen blev født på Den Kgl. Fødestiftelse 29 oct 1901.

Born 29 Oct 1901 Church record: Den Kgl. Fødestiftelse, Sokkelund, København 1900-1901 Opening 181. Child number 1169, Mother number 1185. Christened 31 Oct 1901, same place.
Confirmed 3 Oct 1915 Church record: Asminderød, Lynge-Kronborg, Frederiksborg 1905-1917 Opening 100 number 28, Named as Kristine Marie Jakobseb of Langerød.
Married 15 Nov 1919 Church Record: Hørsholm,Lynge-Kronborg, Frederiksborg 1892-1938 Opening 135 shows:
Ungkarl Jens Peter Jensen, Født i Helligkors Sogn i København, Søn af Arbejdsmand Anders Peter Jensen og Hustru Amanda Charlotta Petersdotter. 25 Aar.
Pigen Kristine Marie Jakobsen, født på Den Kgl. Fødestiftelse i Kbhvn 29 Okt 1901 (F.N: 1169, Moderens Nr. 1185)  18 Aar.

Efter jeg fandt hendes konfirmation der bare viste de samme to numre for Barn og Moderen, prøvede jeg at finde hende i folketællingen i Asminderød 1915, som jeg gennemskuede meget omhyggeligt side efter side. HUn er der desværre ikke.
Hun finder derimod i 1925, ved min mors fødsel:
Fødselsopslag i Kb.: 130 nr. 8. 1916 - 1935 Sønder Dalby Sogn, Fakse Herred, Præstø Amt. - Røglemosegaard, Dalby Sogn.
Også i Ft 1925 i Daldy sogn.
Derefter er hun forsvundet!
Nu leder jeg efter hendes død, unden held indtil nu. Kan du hjælpe?  :)

Hans Poulsen



Hej Erik

"Nu leder jeg efter hendes død, unden held indtil nu. Kan du hjælpe?".

Hvis din mormor levede i 1968, da CPR blev oprettet, skulle der da vistnok være gode chancer for at få hendes dødsdato og måske også oplysninger udleveret på det folkeregister, der ligger nærmest din bopæl. 

Den slags oplysninger koster omkring 55 kr.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Erik Rudolf

Tak Hans, jeg bor i Hobart, Tasmanien, der for spørger jeg dette forum.  : )

Hans Poulsen



Hej Erik

Svømmeturen fra Hobart til København er et nummer for drøj, så nu forstår jeg dig bedre.

Kan du ikke bede kronprinsessen om at gå på et folkeregister hjemme i Danmark, næste gang du drikker kaffe med hende i hendes hjemby, Hobart?

Hvis jeg var gået ind på siden med dine personlige oplysninger, kunne jeg selvfølgelig have set, at du bor down under, men den slags undersøgelser foretager jeg ikke, når jeg tager del i de forskellige DIS-grupper.

Med venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Erik Rudolf

ha ha, Hun har nok andre ting at foretage sig.
mht Kirstine Marie Jakobsen, jeg ved heller ikke hvornår hun er død, så måske har hun slet ikke et nummer. Måske har hun foretaget navneforandring, der er sikkert endnu flere muligheder. Jeg håber stadigvæk.   :)

Mette Lund

Hej Erik

Jeg har fundet noget til dig på Rigsarkivet. Sender til dig privat.

Mvh.
Mette
Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator

Erik Rudolf

Jeg vil gerne takke METTE LUND, som gik stille med dørene og lavde et kæmpe arbejde. Hun sendte fotografier og opslag. Det er en glæde at krydse vej med en venlig sjæl. Tusinde tak til alle for de gode forslag. I ønskes allesammen på DIS-DANMARK en God JUl og et GODT NYTÅR. erik   :)