hvordan finde Juliana Slonina?

Startet af Grethe Ketty Sørensen, 12 Dec 2011 - 21:12

Forrige emne - Næste emne

Grethe Ketty Sørensen

Hvem kan hjælpe? SøgerJuliana Slonina indvandret fra Galizien Østrig. 17.03.1913.Hun blev gift til Johan Sørensen, f. 17-03-1894, Snogbæk. Sottrup sogn, Sønderborg, døbt 08-08-1894. De skulle være gift 1921, Halsted kloster sandsynligvis i den katolske kirke i Nakskov, hvordan finder man andre kirkesamfund?
Kan man finde ud af , hvem Julianas forældre er? hun kom til landet sammen med  Mag Zelena Slonina  Maribo sogn, Fejø hos Jens Skafte, Babara Slonina , Østofte hos V. Ring og Anna Slonina Østofte hos Jørgen Nielsen, jeg kan ikke finde, hvor de evt. er flyttet hen efter disse oplyste steder, min svigerdatter har fortalt, de skulle være søstre til hendes mormor Juliane Slonina, jeg vil blive så glad, om der er en, der kan hjælpe med at finde Mag Zelena, Barbare og Anna Slonina, samt navnet på deres forældre. En varm tak  Med venlig hilsen Grethe Sørensen medlem 12421

Anne Mortensen

Du har vist været og søgt på ddd.dda Indvandrede ?

Når man søger på

Database over arbejdsophold for fremmedfødte i Danmark 1812 - 1914

efternavn: slo%%

findes de nævnte personer flere gange med lidt forskellig stavemåde - mener jeg.

Ved nogle er nævnt
Lolland Nørre Herred, Fortegnelse over udenlandske arbejdere 1909-1915 (Opholdsbogsprotokol)
Denne bog må vel findes et sted ?

Håber du får hjælp af en af eksperterne fra Maribo og omegn der kender til de polske arbejdere eller ret henvendelse til et lokal-arkiv.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Grethe Ketty Sørensen

Tak Anne. Ja, du har ret, undskyld jeg ikke nævnte det, jeg har et inderligt håb om at komme i kontakt med nogle, der kan finde aner efter Mag Zelina,Barbara og Anna Slonina, heldigvis har jeg fundet mange af min svigerdatters aner, så hun får en god anebog til sin runde fødselsdag. Jeg er oprigtig glad for din besvarelse, og håber,der er en Mariboforsker, der kan hjælpe mig. Venlig hilsen Grethe. medlem 12421.

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770