Jens Jensen og Maren Kristine Rasmussen, Smedegade 15, København i 1883.

Startet af inge-lise høring, 10 Dec 2011 - 17:14

Forrige emne - Næste emne

inge-lise høring

Oplysninger om mine oldeforældre søges.
Jens Jensen og Maren Kristine Rasmussen, gift d. 24.dec.1882 i Stk. Matthæus sogn, Sokkelund, København. Iflg. kirkebogen er Jens Jensen arbm. og bor Smedegade 15, 5. o.g., han er 24 5/12 år. Maren Kristine Rasmussen bor Dannebrosgade 49. 3. o.g. hun er 23 2/12 år. I kirkebogen står der, at de har fået attest fra Sønderjernløse og Søstrup sogne d. 20.12. 1882. Ud fra disse få oplysninger kan de ikke findes i nogle af sognene.
De får en søn som bliver døbt Jens Kristian Jensen i St. Johannes sogn. Han er født 11.jan 1883. I kirkebogen står forældrene som Jens Jensen arbm. og Marie Kristine Rasmussen 23 år, de bor i Smedegade 15.5. I denne kirkebog kaldes moderen for Marie og ikke Maren, som da forældrene bliver gift, hvilket navn der er det rigtige, ved jeg ikke. Håber nogen kan hjælpe mig.

Venlig hilsen
Inge-Lise Høring
Venlig hilsen
Inge-Lise Høring

Lis Klarskov Jensen

Hej Inge-Lise

Opslagsnr. 50 på dåben af Jens Kristian Jensen viser rigtignok på Marie Kirstine Rasmussen.

Har du noget opslagsnr. på vielsen? Jeg kan ikke finde den d. 24.dec.1882 i Stk. Matthæus sogn, Sokkelund, København.
Jeg kan heller ikke finde ham i Ft ?

Du kunne måske finde flere søskende og dermed få svar på problemet?

Venlig hilsen

lis
www.klarskov.org med slægterne Sommer, Humble, Svane m.fl.
Læs om Humble-epitafiet der ikke kunne forsvinde: http://fynhistorie.dis-danmark.dk/node/6291

Inge-Lise Høring

Hej Lis.

Jeg har et opslagsnummer der er: Skt.Matthæus viede 1881-1884 opslag nr. 80. Der er efter, hvad min har fortalt flere søskende til min farfar, men jeg ved ikke, hvor jeg skal lede. Jeg har prøvet folketællinger, men kan ikke finde familien. Det eneste spor jeg har, er i 1905 da mine bedsteforældre bliver gift på Fejø og der i kirkebogen står, at Jens Kristian Jensens forældre bor i København. Men det er ikke til at finde noget i en folketælling i København, når man ikke har en adresse.

venlig hilsen Inge-Lise

Inge-Lise Høring

Hej Lis.
Jeg har skrevet Maren (Marie) Kirstine Rasmussens navn forkert i denne efterlysning. Hun hedder Kirstine og ikke Kristine, som jeg har skrevet. Jeg mangler fødselsdato på dem for at komme længere bagud. I Søndrejernløse-Søstrup sogn er der flere der hedder Jens Jensen, som det kan være, men uden en fødselsdato, er det umuligt at finde ud af, hvem det kan være. Jeg har haft kontakt til Lokalhistorisk Arkiv, hvor sognet hører ind under, men de havde ikke mulighed for at hjælpe uden fødselsdato. Det er alle de oplysninger, jeg har.

Venlig hilsen Inge-Lise

Lis Klarskov Jensen

Hej Inge-Lise
Har du prøvet at finde flere søskende i Skt. Matthæus sogn, Sokkelund, København? eller i sogne, der ligger op til?

Sognekort bl.a. her http://landsarkivetkbh.dk/hovedst/docs/kbh1880.pdf

Venlige hilsner
lis
www.klarskov.org med slægterne Sommer, Humble, Svane m.fl.
Læs om Humble-epitafiet der ikke kunne forsvinde: http://fynhistorie.dis-danmark.dk/node/6291

Mette R Francke

#5
Hei

Legger ved som må være Jens Kristian Jensen sin vielse Maribo- Fejø 1905-1922 oppslag 151.
Her tyder jeg at moren heter Maren.

Jens Christian Jensen
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2501736&searchname=polit_simple

Mette
Mette R Francke

Judith Olsen

Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Judith Olsen

Den Jens Jensen, som jeg fandt et registerblad på, kan være født i Mørkøv - se KB Mørkøv 1848-1870, opslag 23.

I anmærkningerne er anført noget med S. Jernløse, men det er svært at læse.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Inge-Lise Høring

Jeg siger mange tak til jer, der har hjupet mig med oplysninger, som kan føre mig videre. Nu vil jeg arbejde videre ud fra oplysningerne, de ser rigtig fornuftige ud.  :)  Tusind tak.

Venlig hilsen
Inge-Lise