Hvor finder jeg deres "bryllup" i Køge 1938?

Startet af Glenn Nielsen, 06 Dec 2011 - 21:05

Forrige emne - Næste emne

Glenn Nielsen

Hej igen :)

Jeg har, på min mors side, fundet hendes farfar og farmor, og kan se i KB, at de er Borgerligt Ægteforenede (hedder det det?) i Oktober 1938 i Køge, men jeg kan ikke se, hvornår de er født eller hvor?
Dog tror jeg, jeg har fundet min oldemor, men jeg kan ikke med sikkerhed vide, om det virkelig er hende, før jeg finder nogle papirer, der fortæller mig deres fødselsdatoer.

AO KB 1930-1938, Præstø Amt, Bjæverskov Herred, Herfølge Sogn, Opslag 82, Nummer 31 (John, som er min morfar...det er hans forældre, jeg søger "bryllups"dato på).

På forhånd tak
Glenn


Gitte Johansen

Deres fødselsdatoer står ved dåben, men ikke sognet.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Glenn Nielsen

Inger: Så jeg skal kontakte Køge Kommune på en eller anden måde (eller Sognekontoret) og få deres fødselssogne af den vej, kan jeg næsten læse mig til?

Gitte: Ja, og jeg tror jeg har fundet Ingeborg, men Jens kan jeg ikke sådan lige finde. Og mht Ingeborg, så vil jeg gerne være sikker på, det virkelig er hende, og ikke en, der hedder det samme :)


Peter Kristiansen

Kommunens ægteskabsbog er afleveret til Landsarkivet for Sjælland m.m.

http://www.sa.dk/content/dk/daisy/arkivserie_detaljer?a=&b=&c=k%C3%B8ge+kommune&d=1&e=2011&ngid=&ngnid=&heid=1669048&henid=1669048&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=

Nu er det lidt besværligt med Landsarkivet for tiden - for arkivet bliver nedlagt og flyttet til Rigsarkivets bygninger - så jeg ved ikke hvor hurtigt du kan få hentet den frem.
M.v.h. Peter Kristiansen

Peter Kristiansen

Man har også lov at gætte.... - tidligere var det sådan, at kvinden blev gift i sit fødesogn - og selv om parret i dette tilfælde bliver gift på Køge Rådhus, så fødes deres første barn i Herfølge - og ganske rigtigt: moderen er født i Herfølge (1902-33, opsl. 214). Det er værre med manden - mænd har altid været sådan nogle omrejsende bæster..... ;D
M.v.h. Peter Kristiansen

Glenn Nielsen

Peter: Ja, moderen var nem, men som skrevet, ville jeg lige være helt sikker :D

Men ham faderen må jeg lige snuse mig frem til...jeg må nok ind i en af de andre kategorier og spørge om hjælp til opslag, da jeg bor i Middelfart og ikke kommer til København i nærmeste fremtid :)

Takker for link, forresten ;)

Mvh
Glenn

Thestrup-Bjørn

Hej Glenn!
Har du mon prøvet at kontakte Køge lokalhistoriske arkiv?

De har en hel del - også udenfor selve Køge.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Leif Thor Olsen

Hej Glenn.

i tilslutning til foregående svar:

- og ikke mindst Herfølge lokalarkiv.

Mvh. Leif