Slægtsforskning

Startet af Susanne Plüger Carlsen, 20 Mar 2013 - 11:24

Forrige emne - Næste emne

Susanne Plüger Carlsen

Hej, Jeg vil gerne vide lidt om hvem mine oldeforældre og mine tipoldeforældre, hvor de kom fra, hvad de lavede osv.
Min Mor hedder Irene Plüger Carlsen. Hun er født i Bovlund, en lille by i Sydsønderjylland, og har efterfølgende boet i Agerskov, men flyttede til Oksbøl da hun mødte min far.
Hendes mor (min mormor) hedder Ruth Plüger Pigenavn (Ruth Kristensen) og kommer oprindeligt fra Århus. Hun har været hjemmegående. Men har også haft små jobs, bl.a. som rengørringsassistent og barnepige.
Hendes far hedder (min morfar) Aage Plüger (Hans navn var oprindeligt Aage Plöger), men dette ö blev ændret ved en fejl af præsten da han blev gift med min mormor, de fik aldrig ændret det, så der kom til at stå ü. Dette går der historier om, at dette plöger stammer fra Belgien. Han har arbejdet som svejser, og har bl.a. været over og arbejde i Irland.

Min far hedder Ib Carlsen, han er født i Kærgaard, uden for Vrøgrum, som er en by 2 kilometer uden for 6840 Oksbøl. Han blev uddannet tømrer, arbejdede som skovarbejder i mange år, idag er han skovløber i Ho.
Min fars mor hed (min farmor) Jenny Kærgaard Carlsen. Hendes pigenavn (Jenny Kærgaard) hun har haft sin egen iskiost i Kærgaard, men har efterfølgende vist fået fortidspension, pga. sukkersyge, brok og hun sad i kørestol. De var en søskendeflok på over ti mener jeg.
Min fars far hed (min farfar) Frode Carlsen, han arbejdede som skovarbejder.
Min farfars mor hed vist Elisa.
Min fafars far døde vist, da han blev mast under et træ, da han vist nok arbejdede som skovarbejder.
Min farmors mor hed Matilde.
Min farmors far hed Alexsander og giftede sig igen med Agnes da Matilde døde.

Venlig hilsen
Susanne plüger Carlsen

Email: Susannecarlsen-19@hotmail.com






Jens Thomassen

Hej

Har du forsøgt at finde din familie i kirkebøgerne og folketællingerne, som er lagt på nettet.?

Du finder kirkebøgerne og meget andet på dette link:

http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside

Hvis vi skal hjælpe dig, så vil det hjælpe meget med datoer for f. ex. fødsel og
ægeskab. Ellers er det umuligt at finde personerne i kirkebøger og folketællinger.
Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Christian Konstmann Autzen

Pløger-slægten kommer fra Tyskland - jeg har en Herman Johan Conrad Plöger, som er født i Schödtmar i Lippe-Detmold kredsen, som ligger mellem Hannover og Dortmund. Det er så den ældste Plöger, som jeg har.

Mine Plöger kom til Danmark som murstens-eksperter og arbejdede i teglværker.

En efterkommer er indvandret her:

Fra indvandrerdatabasen på  www.ddd.dda.dk ses:

Efternavn: Plöger Fornavn: Hermann Heinrich Adolf
Erhverv: Ejendomsbesidder Fødelokalitet: Lage
Føderegion: Lippe-Detmold Fødeland: Tyskland
Fødselsår: 1832 I DK fra: 1860
Bopæl, lokalitet: Århus Amt, region: Århus Amt
Lov af: 16 02 1878 Tillæg: A
Løbenr: 53

Det vil sige, at du givet kan finde din Plöger som indvandret på et tidspunkt.

Det er min brors søns samlevers familie.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Henning Vandkrog Jacobsen

Hej

Jeg tror det er din "farmors far" - Maks Alexander Madsen og hans familie , bl.a.
hans datter Jenny Kærgård Madsen, du ser på FT 1930 Ål Sogn, Vester Horne Herred,
Ribe Amt. Opslag 92, nr. 8.

Her har du en mulighed for, at komme i gang med den del af slægten.

mvh   Henning
venlig hilsen
Henning V Jacobsen
7730 Hanstholm