Olivia Enanda Petrine Knudsen født 15.2.1863 i Horslunde Maribo Amt Lollands Nør

Startet af Vibeke Jensen, 24 Nov 2011 - 15:59

Forrige emne - Næste emne

Vibeke Jensen

Hej
Er der nogen som kan oplyse mig om hvor min mands oldemor er forsvundet hen.

Hun er født 15.2.1863 i Horslunde af Ane Johanne Hansdatter og udlagt barnefader Hans Knudsen
Maribo Amt - Lollands Nørre Herred - Horslunde Sogn kirkebog 1861-1879 opslag 73, nr. 7

Det sidste jeg har kunnet finde er:
i 1892 26. juni blev hun ægteviet i Branderslev Kirke til enkemand arbejdsmand Jens Johan Jacobsen
Maribo Amt - Lollands Nørre Herred - Branderslev Sogn Kirkebog 1892-1914 opslag 141, nr. 2

Den 27. december 1895 dør Jens Johan Jacobsen i Branderslev By
Maribo Amt - Lollands Nørre Herred - Branderslev Sogn Kirkebog 1892 - 1814 opslag 170

De havde en datter sammen Jensine Marie Jacobsen født 22. maj 1892 Købelev By
Maribo Amt - Lollands Nørre Herred - Branderslev Sogn Kirkebog 1892 - 1914 opslag 56

Jeg har prøvet at spore hende i folketællinger i området Branderslev men måtte opgive.

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Vibeke Jensen
Nyråd





Vivi Winther

Hej Vibeke, har du fundet Jensines konfirmation?? Jeg kan ikke finde den hverken i Branderslev sogn eller forsøgt i Nakskov da jeg kunne se fadder ved hendes dåb alle kom fra Nakskov dog uden held. Jeg har lagt mærke til at både ved fødsel og vielse står Olivia uden navnet Enanda??

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Sussi Hansen

hej
ved ikke om du har denne FT



Samtlige personer i husstanden

Maribo, Lollands Sønder, Dannemare, Dannemare By, en Gaard, 152, FT-1880, d2225
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Christian Rasmussen Due 38  Gift Husfader, Gaardeier  Dannemare Sogn, Maribo Amt
Marie Due født Hansen 32  Gift hans Hustru  Gurreby Sogn, Maribo Amt
Rasmine Nikoline Dortea Due 8  Ugift deres Barn  Dannemare Sogn, Maribo Amt
Torvald Due 4  Ugift deres Barn  Dannemare Sogn, Maribo Amt
Christian Rasmussen 26  Ugift Tjenestefolk  Gloslunde Sogn, Maribo Amt
Rasmus Jeppesen 20  Ugift Tjenestefolk  Dannemare Sogn, Maribo Amt
Lars Vilhelm Jensen 17  Ugift Tjenestefolk  Tillitse Sogn, Maribo Amt
Karen Marie Jensen 18  Ugift Tjenestefolk  Gloslunde Sogn, Maribo Amt
Olivia Enanda Petrine Knudsen 16  Ugift Tjenestefolk  Horslunde Sogn, Maribo Amt    
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg graver lidt mere og vender tilbage hvis jeg finder mere.

M.v.h
Sussi

Vibeke Jensen

Hej Vivi og Sussi
Tak fordi I vil hjælpe mig. Det jeg ved er følgende:
Maribo Amt- Horslunde Sogn. Kirkebog 1861-1879 opslag 73 nr. 7 fødsel og dåb af
Olivia Enanda Petrine Knudsen - Moder ugift Fruentimmer Ane Johanne Hansdatter og udlagt Barnefader Hans Knudsen
Maribo Amt - Dannemare Sogn. Kirkebog 1874-1891 opslag 86, nr 8 konfirmation 8. april 1877 i Tillitze Kirke af Olivia Petrine Knudsen i Dannemare
Maribo Amt - Købekev Sogn. Kirkebog 1866-1891 opslag 51, nr. 1 fødsel af drengebarn i 1887
Christian Agner Jensen(min mands farfar) Moder ugift Olivia Petrine Knudsen (Reeves) i Vesterbo og udlagt Barnefader Hans Jensen i Dannemare
Maribo Amt - Sandby Sogn. Kirkebog 1872-1891 opslag 109, nr. 0 - Nakskov Skt. Nikolaj 1883-1890 opslag 164, nr. 120 fødsel af pigebarn 1889
Emilie Johanne Knudsen Moder ugift Olivia Enanda Petrine Knudsen i Nakskov og udlagt barnefader ungkarl Peter Rasmussen
Maribo Amt - Branderslev Sogn. Kirkebog 1892-1914 opslag 56 fødsel af pigebarn 1892
Jensine Marie Jacobsen Moder ugift Olivia Petrine Knudsen i Branderslev udlagt Jens Johan Jacobsen
Maribo Amt - Branderslev Sogn. Kirkebog 1892-1914 opslag 141 nr. 2 ægtevielse i 1892
mellem enkemand Jens Johan Jacobsen født i Branderslev og Pige Olivia Petrine Knudsen i Branderslev
Maribo Amt - Branderslev Sogn Kirkebog 1892-1914 opslag 170 dødsfald mand 1895
Jens Johan Jacobsen

Herefter ved jeg ikke hvor Olivia og datteren Jensine Marie bliver af

Christian Agner Jensen og Emilie Johanne Knudsen har begge været i pleje efter fødslen

Jeg har også nogle folketællinger i de mellemliggende år men ikke efter ægtemandens dødsfald. Jeg har prøvet i Branderslev, men der ses hun ikke at være.


Hilsen og tak for nu
Vibeke Jensen
Nyråd

Vibeke Jensen

Hej
d.d. fundet Olivia Enanda Jacobsen (Olivia Enanda Petrine Knudsen) og hendes datter Jensine Marie Jacobsen udvandret til USA den 19. april 1898 med skibet Norge
Bestemmelsessted Blooming Prairie i staten Minnesota

Så nåede jeg så langt.

Med venlig hilsen
Vibeke Jensen
Nyråd