Balle Jens Nielsen hvornår er han født

Startet af Nete Meiniche Larsen, 28 Feb 2011 - 15:19

Forrige emne - Næste emne

Nete Meiniche Larsen

Min tip tip oldefar hed Jens Nielsen Balle og han giftedee sig med Maren Sørensdatter fra Næsby,
d. 16.12.1814 i Vester Broby, Alsted.
På det tidspunkt var han soldat i Jyske Infateri Regiment 3. kompani

Han døde d. 14.4.1832 i Næsby og iflg. de oplysninger skulle han være født i 1787. Der står også at han var søn af Niels Bonde i Balle.

Jeg har tygget kirkebøgen for Balle/Kalvehave igennem flere gange , men jeg kan kun finde een Jens Nielsen med en far der hedder Niels og han er født på Langø/Kalvehave og han DØR også på Langø.

Så mysteriet er: Hvornår og hvor er min Jens Nielsen født ?

Hans Poulsen



Hej Nete

"..Jeg har tygget kirkebøgen for Balle/Kalvehave igennem flere gange..".

Der er, så vidt jeg kan se, intet sogn, der hedder Balle-Kalvehave eller Kalvehave-Balle.

Sognet hedder Kalvehave sogn - med lidt variation i stavemåden.

Ifølge KRABSEN er der et stednavn, Balle, i Kalvehave sogn.

Mon ikke du burde se på denne ft. 1801 nok en gang?

Ægteparret havde muligvis flere end de tre brøn, der er med i ft. 1801. Prøv at finde dem alle og at dyrke dem - måske kommer der da klarhed ind over feltet.

Samtlige personer i husstanden

Præstø, Baarse, Kalvehave, Langöe, gårdmand, 2.fam., FT-1801, B2141
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Niels Madsen 51  Gift husbonde selvejer,gårdbeboer og agerdyrker 
Marie Jens Datter 49  Gift hans kone   
Hans Nielsen 15  Ugift deres børn   
Jens Nielsen 14  Ugift deres børn   
Mads Nielsen 8  Ugift deres børn   
Mette Jens Datter 30  Ugift tienestepige   
Kirsten Michels Datter 70  Enke(mand) konens moster   
 
Venlig hilsen
Hans 
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Nete Meiniche Larsen

Kære Hans
Jeg har formuleret mig klodset for Balle hører til i Kalvehave kirkebog og jeg har dyrket bonden på Langø så meget, at jeg troede det var MIN ane, indtil jeg fandt ham død og begravet i Kalvehave. Min ane døde i Næsby.
Jeg har i flere perioder gennemtygget kirkebogen for Kalvehave lige fra 1805 og tilbage til 1780 uden at finde ham.
Venlig hilsen
Nete

Torben Guldager Nielsen

#3
Hej Nete

Jeg har desværre været væk fra DIS-Danmark efter den blev flyttet til Slægt & Data, så jeg har først set din forespørgsel i dag.
Jens Nielsen Balle er også min tiptip oldefar, via hans søn Niels Jensen.
Jens Nielsen Balle kommer fra Jylland, hvilket du kan læse af hans forlovelse med Maren SørensDatter.
Han er født i juni, døbt 1.p. trinitatis 1878 i Balle, Rosmus Sogn, Djurs Sønder Herred, Randers Amt
Jeg sender dig en mail, hvor jeg har vedhæftet udskrift af kirkebøgerne fra hans dåb og forlovelse.
Jeg har stor del af hans slægt fra Jylland i min database. Den rækker helt tilbage til slutningen af 1500-tallet.

Venlig Hilsen
Torben Guldager Nielsen