Tester søges (undskyld emnet er lidt udenfor emne)

Startet af Morten Hovedskov Nielsen, 29 Nov 2011 - 22:00

Forrige emne - Næste emne

Morten Hovedskov Nielsen

Allerførst undskyld at jeg smider denne post ind i denne gruppe. For dybest set har den intet at gøre med et aktuelt tydnings problem, når jeg så alligevel gør det, så skyldes det selvfølgelig at her i denne gruppe er de mennesker jeg gerne vil have fat i.  :)

Så kære moderator, bær venligst over med mig, det er i en god sags tjeneste.

DIS-Danmark har i et stykke tid arbejdet på et online indtastningssystem til forskellige kildetyper, arbejdet er nu nået dertil hvor vi har brug for at få nogle mennesker der ikke har deltaget i programmeringen til at afprøve systemet og komme med nogle tilbagemeldinger. Så derfor denne lille stillingsannonce :)



Stillingsannonce

Vi søger nogle personer, der har lyst til at hjælpe med udviklingen af et online indtastningssystem for kilder. I første omgang skifter, folketællinger og kirkebøger, men på længere sigt også andre kildetyper.

Kvalifikationer:

alm. computerbruger, der kan anvende normale systemer, men ikke super computerbruger.

kan læse håndskrift (1790-1850).
en fordel, hvis du kender Adelersborg [ Dragsholm slot ], da de testdata med skifter, som vi har i systemet netop er herfra. Men det er ikke et ultimativt krav.

Tidsforbrug: ca. 5-6 timer fordelt over 2-3 uger.
Opgave: at afprøve et online system til visning og indtastning af kilder og give en tilbagemelding om oplevelsen.
Løn: som så meget andet i dette liv, så bærer arbejdet lønnen i sig selv.

Endvidere skal du være typen der ikke får en dyb vinterdepression, blot fordi de 20 personer du lige har tastet ind i en folketælling, pludselig er forsvundet.

Henvendelse til mig via personlig besked eller via min e-mail.
Med venlig hilsen

Morten Hovedskov Nielsen
5690 Tommerup