Søger Aner Jens Anton Karl Rasmussen

Startet af Malene Søgaard Trodyb, 23 Nov 2011 - 22:02

Forrige emne - Næste emne

Malene Søgaard Trodyb

Jeg søger oplysninger om Jens Anton Karl Rasmussen, han er tipoldefar til min nyfødte datter ;). Det eneste jeg ved om ham er at han er far til Niels Benny Rasmussen, født d. 03. August 1918 Sankt Pauls Sogn Aarhus, Vejlegade 9. Hustru er Else Katrine Nielsen 23 år. De er ikke i folketællingerne omkring fødselstidspunktet, så jeg er løbet lidt tør for ideer. Håber at nogen kan hjælpe.

På forhånd mange tak.

Med Venlig Hilsen

Malene Søgaard

Jens-Christian Emborg

Hej Malene

Der står i Sankt Pauls kirkebog, at Niels bliver døbt i Dragør kirke, så i Dragørs kirkebog kan du også se hans dåb, opslag 19, her står at forældrene er viet i 2. marts 1918 i Århus Sankt Pauls sogn.

Du finder deres vielse på opslag 176, hvor du kan se, at Jens Anton Karl Rasmussen er født den 10. sep. 1891 i Helsingør.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Jens-Christian Emborg

Hej Malene

I Politiets registerblade kan du se at Jens Anton Karl Rasmussen flytter ind på Kastellet i 1919:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1862452&searchname=polit_simple

Jeg så lige i kirkebogen for Kastellet (Citadel - Kastels), måske havde de fået børn der.
Jeg fandt i KB 1911-1929, opslag 137, at de fik en datter 20. nov. 1922, Jytte Margit Rasmussen.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg