Søger Elkjær (Pedersen) slægt

Startet af Lotte Taylor , 20 Nov 2011 - 13:40

Forrige emne - Næste emne

Lotte Taylor

Min oldemor Birte Kathrine Jensen (f. 1869) i Jørslev, Præstø Amt, gift med Jens Møller Pedersen (f 1868) i Taarup, Randers Amt. De fik 5 børn og det er deres efterkommere jeg søger. Er der nogen der kan
hjælpe med at finde familien og evt. nulevende medlemmer.

Barn no 1:- Født 20.maj 1897 Oda Ulrikke Kristiane Elkjær Pedersen i Løvskal, Jylland
Barn no 2:- Født 17.nov 1898 Jens Johannes Marius Pedersen i Hasle, Århus
Barn no 3:- Født 10 aug 1900 Johanne Marie Eli Elkjær Pedersen i Århus
Barn no 4:- Født 18.nov 1901 Kai Viggo Elkjær Pedersen i København
Barn no 5:- Føsr 21.juni 1905 Tekla Solveig Anita Elkjær på Frederiksberg i København.

På forhånd tak.

Lotte Taylor

Hans Poulsen



Hej Lotte

"Er der nogen der kan hjælpe med at finde familien og evt. nulevende medlemmer".

Et godt stykke på vej burde du selv kunne.

- Har du fundet samtlige børns fødsler i kirkebogen, studeret deres faddere og fundet deres konfirmationer? Opslagsnumrene?

- Har du fundet familien i folketællingerne 1901, 1906, 1911 og 1916? Gengiv en eller flere folketællinger her i tråden.

- Har du fundet forældrenes død?

- Har du fundet nogle af børnenes vielser?

Når disse data er indsamlet, vil jeg tro, at ca. 70 % af dine spørgsmål er besvaret.

Spørg igen, hvis der er noget, du ikke kan finde ud af.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Lotte Taylor


Hej Hans,

Tråden om familien Elkjær stammer tilbage fra sidst i september og alle de oplysninger jeg har stammer derfra.

Jeg ved hvor familien Elkjær boede fra 1898 til 1916 og ved hvornår Birte døde - den 1. november 1910 på Frederiksberg hospital af lungebetændelse. Jeg ved ikke hvornår Jens (Møller Pedersen) Elkjær døde.

Jeg har ingen oplysninger om børnene's vielser.

Med venlig hilsen

Lotte Taylor

Grethe Elten Mortensen

Hej

Har du prøvet Politiets registerblade, måske er der noget du kan bruge. Hvis du skriver - Elkjær - som søgeord. får du en del emner:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&view=politsearch&Itemid=29&lang=da

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Anne Mortensen

Jeg ved hvor familien Elkjær boede fra 1898 til 1916 og ved hvornår Birte døde - den 1. november 1910 på Frederiksberg hospital af lungebetændelse

Men vi jo ikke hvor de har boet og kan se hvorlænge Jens Elkær kan følges.

Husk at oplyse kirkebog og opslagstal til dine data - hvor kan dette ses
Birte døde - den 1. november 1910 på Frederiksberg hospital af lungebetændelse.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770


Lotte Taylor

De pågældende familie medlemmer er fundet på Politiets Registerblade samt fundet på de forskellige addresser i folke tællingerne.

I 1988 bor familien på Kriersvej 21, Hasle, Århus
I 1905 bor familien på Kalvebod Brygge i København
I 1906 bor familien på Thurøvej 21 på Frederiksberg i København
I 1911 bor Jens alene som enkemand på Benxonsvej 10 (formoder i København) med 3 af de yngste børn
I 1916 bor Jens alene som enkemand på Thurøvej 19 på Frederiksberg i København stadigvæk med de 3
           yngste børn.

Da jeg har familien tilbage i tiden vil jeg meget meget gerne finde efterkommere, da Jens kone Birte er min Oldemor (hvis familie jeg intet har vidst om før end for nylig).

Med venlig hilsen

Lotte Taylor

Lissa Pedersen

Lige en afslutning på denne "sag":

Så er der fundet efterkommere .. efter hårdt arbejde .. og en tilfældighed. Sådan kan det gå, og rigtigt dejligt, så nu bliver Lotte glad. Også en meget flot slægtsbog er erhvervet.

Hilsen Lissa