Dødsfald i København, kan stadsarkivet give svar?

Startet af Allan Haastrup, 16 Nov 2011 - 23:23

Forrige emne - Næste emne

Allan Haastrup

Hej,

Jeg søger dødsfald i København.

Jeg har kigget kirkebøgerne igennem men har ikke kunnet finde noget. Bodil er død senere end kirkebøgerne på AO er indscannet til.

Har fået det råd at måske stadsarkivet på Københavns rådhus kan løse mysteriet.

Kan det lade sig gøre og i så fald er der nogen der lægger vejen forbi derinde vil keg være meget taknemmelig for hjælp.

Det drejer sig om

Bodil Juliane Termansen (Født Melchior)
Født 16/2-1878 - Vor Frue Kirke (AO: København - Sokkelund - Vor Frue - F1876-1880 - Opslag 180 )
Død: 28/9-1978 - København

og

Valdemar Termansen
Født: 1/2-1887 - Skt. Jacob (AO: København - Sokkelund - Skt. Jacob - F1878-1890 - Opslag 234)
Død: 3. juni 1966 - København

Kan det mon lade sig gøre at finde dem på stadsarkivet?

Mange Hilsener
Allan Haastrup

John Nielsen

#1
Hej Allan

Personalhistorisk Tidskrift har følgende:
Bodil Termansen, f. Melchior, 29.09.1970, dvs død i Kbh. den dato.

Avisårbogen
Valdemar Termansen, havearkitekt, 03.08.1966

Om de datoer er korrekte ved jeg ikke, men de er da lidt anderledes.

Hilsen John Nielsen

PS Bodils Dødsdato og adresse kan du få via CPR for 57 Kr.

Leif Sommerdal

Det kan lade sig gøre på Stadsarkivet.

I døderegistret kan man finde indgangen med følgende data:

Årstal, (Stilling), Efternavn, initialer - og som resultat fås et opslagsnummer.

Det er lidt forskelligt for de enkelte årgange om stilling er med, men hvis det er sker sorteringen primært efter denne pr årstal.

Opslagsnummeret bruges til at finde indberetningen i enten en bog eller for de nyere registreringer - på mikrofilm.

Men med det lidt specielle efternavn burde det ikke være noget problem at finde oplysningerne.

Jeg har desværre ingen planer om et besøg selv i den nærmeste fremtid.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)



Allan Haastrup

Hej John, Leif og Anne,

Tak for de fine svar.

Godt at se nogle andre datoer. Har mine data fra kilder på internettet, men det er jo ikke altid de hænger sammen med virkeligheden. Også derfor jeg rigtigt gerne vil finde dem i kirkebøgerne/arkiverne.

Jeg bor på fyn så kommer ikke så tit forbi Københavns Rådhus, derfor spurgte jeg herinde efter assistance.

Så håber stadig at en venlig sjæl herinde, som alligevel lægger vejen forbi rådhuset kunne have lyst til at slå de to op også :-)

Mvh
Allan Haastrup