Schnoor

Startet af peter urup, 02 Nov 2011 - 16:57

Forrige emne - Næste emne

peter urup

Jeg søger oplysning om Marie Dorothea Schnoor, født 21. juni 1880 (vistnok i Slesvig amt - sønderjylland) -hun rejste fra Esbjerg via Liverpool til New York listet som Marie Sihomer fra Esbjerg - ankom til New York  17. oktober 1904 med ARABIC på vej til Perth Amboy, New Jersey.
Hun blev gift 9. september 1905 i Perth Amboy med Marinus Støchkel, født 12. november 1879 i Outrup, Ribe amt, og de bosatte sig  på adressen 42 Patterson Street i Perth Amboy.
Hun døde 19. august 1957 i Perth Amboy.
Kan nogen hjælpe med oplysninger om evt. familie i DK  - eller evt. hendes fødested ?
Med venlig hilsen      Peter Urup
Peter Urup
peter.urup@gmail.com

Egon Sørensen

God dag Peter!

Jeg kan se det er dit første indlæg.

Velkommen på DIS.

Du skriver at Marie Dorothea vistnok er født i Slesvig, du må have en grund til at mene det, kan

du uddybe den yderlige det kunne måske være en hjælp til at finde hendes fødested.


Mvh.

Egon Sørensen

peter urup

Jo - det ville være rart, om jeg vidste noget mere, men det er nogle fjerne slægtninge i Florida (en sønnedatter), der har oplyst, at hun mente, det var Slesvig - det har hun set et sted, men jeg ved ikke, hvor. Det kan jo være alt fra Kongeåen og langt sydpå.
Men der er muligvis en eller anden, som har en slægtsbog over slægtens "fortid", og det ville være rart at låne denne bog.
Så kunne man måske også finde familiebånd mellem Danmark og Florida ?
Har forsøgt på Google, men der kommer kun nogle navne frem fra Tyskland - som er af ældre dato.
Men jeg vil forsøge at spørge i Florida, om man kan bestemme fødestedt bare lidt mere nøjagtigt - måske, der er nogle gamle papirer, som kan oplyse dette.
MVH     Peter Urup
Peter Urup
peter.urup@gmail.com

Else Skovbo Jensen

Hej
Mon hun har kendt sin senere mand allerede i Danmark ? Jeg har fundet, at han udvandrede i 1901. Det er da anført, at han er født i Guldager,  hvilket er forkert, men han har måske boet der i sin barndom. Hans sidste opholdssted er Favrholt. Det findes flere steder i landet, men bl. a. i Seem sogn i Ribe amt .Han er født i Outrup som du skriver. Ved folketællingen 1880 i Outrup er hele familien anført, men deres efternavn er blevet tydet som Hykel .
Mit bud er, at du kunne prøve at søge hende i samme område som ham. Det er ikke en let opgave du har.
Hvis du på Google skriver Schnoor + genealogy får du masser af henvisninger til slægter med navnet Schnoor.
mvh
Else

Inge Nissen

Hej

Familien står på opslag 57 i FT 1880 Ribe Amt, Vester Horne Herred, Ovtrup sogn - og jeg tror der står Stykel, ikke Hykel, som det er tydet som i renskriften på ddd.dda

Venlig hilsen Inge Nissen