Den Kgl. F.stiftelse 1859-1866 opsl. 205 nr. 323

Startet af Bjarne Hagelquist, 31 Okt 2011 - 13:58

Forrige emne - Næste emne

Bjarne Hagelquist

Kære venner,
jeg er virkelige tom for ideer, jeg har kun et holdepunkt og det er ovenstående fødsel af Albertine Josefine Mortensen f. 28 sept. 1865.
Forældre: ?? Albert Mortensen og Hustru Ane Kirstine Larsen !

Men men hvem er denne Albert Mortensen, jeg mener (er 99 pt. sikker på at have sporet moderen) men han ikke finde hverken Albert eller dennes hustru i København, eller andre steder for den sags skyld.
Er der nogen der har nogle godt ideer - det plejer der altid at være !

Tak for jeres altid store hjælp
Med venlig hilsen
Bjarne Hagelquist

Mette R Francke

Hei

Jeg tror der står arbeidsmann Albert Mortensen

Har også funnet dåpen på fs
Name: Albertine Josephine Mortensen
Baptism/Christening Date: 03 Oct 1865 
Baptism/Christening Place: København, København, Denmark 
Birth Date: 28 Sep 1865 
Father's Name: Albert Mortensen 
Mother's Name: Ane Kirstine Larsen

Mette
Mette R Francke

Anne Mortensen

Hun bliver både født og døbt på Fødselsstiftelsen.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Kunne være :

kbhv, København (Staden), Peder Skrams Gade (Ulige numre), Kjøbenhavn Øster Kvarter, Peder Skramsgade 23,matr.357 4.Sal, 5, FT-1885, D2324
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Christian Emil Poulsen 42  Gift Husfader Kgl.Skuespiller København
Anna Augusta Wensentine Dorothea Margrethe Poulsen født Næser !! 35  Gift Husmoder  København
Svenn Poulsen 12  Ugift Barn  København
Karen Margrethe Poulsen 10  Ugift Barn  København
Astrid Poulsen 9  Ugift Barn  Ellekilde
Adam Poulsen 5  Ugift Barn  København
Johannes Poulsen 3  Ugift Barn  København
Albertine Johansine Mortensen 19  Ugift Tjenestetyende  København
Amanda Marie Luine !! Næsby 21  Ugift Tjenestetyende  København
 
--------------------------------------------------------------------------------

(er 99 pt. sikker på at have sporet moderen)

Er det en hemmelighed ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bjarne Hagelquist

Hej alle,
nej det er ikke nogen hemmelighed med moderen, men som før skrevet kan jeg ikke finde faderen Albert Mortensen (hvem er denne arbeidsmand Albert Mortensen og hvor stammer han fra ?) - er der nogen der har en ide ? jeg kunne godt tænke mig at finde Albert og Anes adr. i KBH og evt. et bryllup ville gøre underværker - tak !!!
MVH/Bjarne
og ps. ja det er lidt "træls" hun også er blevet døbt på Fødselsstiftelsen !

Anne Mortensen

Hvor har du fundet moderen ?
Har du kunne følge Albertine videre i livet ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bjarne Hagelquist

Hej Anne,
ja jeg fandt moderen i Gjørslev - Præstø (min PC er desværre gået helt i sort (næsten lige som mig når jeg skal finde Albert)) så det bliver efter hukommelsen - og ja jeg har fundet Albertine i USA og på vej hjem til DK for at besøge slægtninge i Classensgade og det var derfor jeg kunne finde tilbage til  Albertines moder ! Men det giver ikke det mindste hint om Albert - ikke det det ligner - har du nogle ideer - så mange tak !
MVH/Bjarne

Alice Oppenheim

Hej Bjarne, du holder godt nok kortene tæt til kroppen! Også for tæt!

Fortæl dog, hvem ALBERTINE er hjemme og besøge .... fortæl hver en detalje (er det fx en søster, en niece?) — des bedre hjælp får du!

Hvis du kan finde ALBERTINEs Mor som barn og ung, kan du så følge hende gennem livet? Får hun flere børn? Hvor er hun som gammel?

Husk også, at navnet ALBERT er det samme som ALBRECH og ALBREIT ... (og de former ofte ses på Amager)




Anne Mortensen

Hej Alice

Godt at se dig - enig i dine ord - Bjarne skal have et skub hvis vi skal hjælpe.  :)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bjarne Hagelquist

Hej piger,
det er da dejligt at I vil skubbe mig, og ja jeg skal nok komme tilbage (og holder ingen oplysninger tilbage), men til tider synes jeg også at forespørgslerne kan blive halve romaner, men hav mig lige undskyldt indtil jeg får min PC op at køre - jeg har en rimelig hukommelse, men jeg vil hellere checke min PC, end rode mig ud i noget der ikke har hold i virkeligheden !
Men ang. Albert har jeg checket alle KB'er for vielsen i København mellem 1860-65, men havde ikke lige tænkt på Amager - hvilke sogne mener I jeg skal checke ?
Og jeg har ikke glemt de borgerlige vielser, men da jeg sidder i Jylland, så er det ikke lige til ! En del kirkebøger har i perioden optaget de borgerlige vielser !
Tak for jeres skub og opofrelse
MVH/Bjarne

Bjarne Hagelquist

Hej Hans Poulsen,
det er denne tråd der er omtalt i mit "lange" indlæg !
MVH/Bjarne Hagelquist