København: Julius Christian Fredrik Meyer, død efter 1885 - men hvor ?

Startet af Cay-Erik Geipel, 06 Nov 2011 - 20:46

Forrige emne - Næste emne

Cay-Erik Geipel

Hej

jeg mister sporet af Julius Christian Fredrik Meyer i folketællingen 1885 (han er da 62 og født i Neumünster) hvor familien bor i Møntergade 2. Jeg har ikke fundet ham i Trinitatis. Hvor bliver familien af ? Hustruen Nicoline Cathrine født Jensbye finder jeg død i Alm. Hospital (Politiets dødeblade) i 1912. Siden Julius ikke er med i disse dødeblade (de starter vist 1893) går jeg ud fra, at han er død mellem 1885 og 1893. I folketællingen 1890 bor de ikke i Møntergade mere. Er der nogen som har råd ?

Hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Stina Kirkegaard Hansen

#1
Besynderligt nok optræder Nicoline som død to gange i dødebladene!

Landsarkivets løbenr.: M   2546

Nicoline Cathrine Meyer
enke

Født: 10-10-1827     Fødested: Thisted  

Død:  18-11-1897     Adresse ved død:   Blegdamsvej   114, 3
Ingen ægtefælle registreret.




Landsarkivets løbenr.: M   2547

Nicoline Cathrine f. Jensby Meyer
enke

Født: 10-10-1827     Fødested: Thisted  

Død:  13-12-1912     Adresse ved død:   Almindelig Hospital  

Ingen ægtefælle registreret.


Venlig hilsen
Stina


Cay-Erik Geipel

Ja, Stina, du har ret.
Men jeg tror det er datoen 1912 som er den rette. Den anden 1890 har jeg kontrolleret i kirkebogen og der stemmer alderen ved begravelsen ikke overens med fødeåret. Deruover er det korrekte pigenavn med i dødsmeldingen 1912. Så den tvivler jeg ikke mere på.
Det er dog mere Julius jeg leder efter.

Hilsen
Cay-erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Lis B. Jensen

Hej

Hvis du har hendes adresse i 1901 - skulle der gerne i Folketællingen stå hvornår hun blev enke.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Cay-Erik Geipel

Hej Lis

tak forsvar. Men det er lige det, at jeg ikke ved hvor familien opholdt sig efter 1885 (folketællingen) 1890 bor de ikke på samme adresse (Møntergade 2) mere. Men hvor er de ?

Hilsen
Cay-erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Jørgen Chr.

Hej Cay-Erik.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at ringe til Københavns Stadsarkiv på 33662370 og spørge, om der ikke i deres bøger over døde står noget om manden, Julius ..., blandt oplysningerne om Nicoline's død, da hun jo boede i København, da hun døde.

De venligste hilsener.

Jørgen