Amanda Hansen født Svensdotter, født 16.6.1865 Ronneby sogn Sverige

Startet af Jan Olowson, 03 Nov 2011 - 15:37

Forrige emne - Næste emne

Jan Olowson

Hej!

Søger oplysninger om Amanda Hansens dødsdato og sted? Amanda var født 16.06.1865 i Ronneby sogn, Blekinge læn, Sverige. Hun blev gift i Sankt Jakob sogn med Carl August Hansen også født i Sverige, hved ikke hvornår og hvor. Den sidste registrerede adresse i Københavns Politis registerblade er Haraldsgade 105 år 1900. Siden ved jeg ikke mere omhendes og øvrige familiemedlemmers  videre skæbne.
Amanda var en faster til min farmor.
Ønsker så mange oplysninger som muligt om Amanda og Carl August og deres børn m.m!

Hilsen

Jan Olowson

Vagn Altmann

#1
Når du har en adresse i 1900 er det værd, at se i folketællingen for København 1901 og fremefter. (Selvøvelse begynd ;)

I FT 1901  København, Haraldsgade opslag 36 finder du forældre og 6 børn.

Der er et par registerblade, som giver dig et større antal adresser og 8 børn frem til 1909:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2381265&limitstart=0

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2458308&limitstart=0

God jagt

Tilføjet registerblade

Venlig hilsen

Vagn Altmann 6360

Svend Aage Hansen

Hej Jan!

Dette må jo være din Carl August.


Emibas emigrationsakt: Kvibille N 1889 010
Hansson, Karl August
Ogift man
f. 29/2 1864 i Ljungby
Utvandrad 29/4 1889
från Tronarp, Kvibille, Hallands län (Halland)
till Köbenhavn amt, Danmark
Källa: Husförhörslängd, s. 459



Onormerade namnformer:

Destinationsort: Köpenhamn
Destinationsland: Danmark
MVH
Svend Aage Hansen
Sverige

Vagn Altmann

Hej Jan,

Så gik der alligevel sport i det. Familien er utrolig trofast overfor adressen Viborggade 11, 4. sal th. Den bor der i alle årene, som kan ses på A. O. men mellem 1921 og 1925 bliver Carl August enkemand.
Du finder Amanda død den 5. april 1925 på dette opslag: KB 1925-1932 Skt. Jacob, Sokkelund, København opslag 142 nederst.
Venlig hilsen

Vagn Altmann 6360

Jan Olowson

Hej Svend Aage og Vagn!

Mange tak for al hjælp med oplysninger om Amanda med familie!

Nu skal jeg arbejde videre med Amanda og hendes bror John som også kom fra Sverige til
København.

Endnu engang tak for al hjælp!

Hilsen

Jan Olowson