Karen Sofie Sjøvold, Dansk indfødsret, hvornår

Startet af Rune Sckerl, 29 Okt 2011 - 18:40

Forrige emne - Næste emne

Rune Sckerl

Karen Sofie Sjøvold er født i Norge 9. april 1909, hun blev gift med en dansker hvis navn var Gerhard Hein, 1. marts 1931. 1. august 1944 får hun et dansk legitimationskort, hun bor da Torvegade 5B i Helsingør og kalder sig Karen Nielsen, hun er siden blevet gift på med Albert Nielsen, 6. august 1943, borgerligt.
Jeg har en flytteattest fra Norge der fortæller at hun er flyttet derfra 11. september 1928 og bosætter sig i København, desuden haves et navnebevis fra 14. februar 1977 fra Frederiksborg amt hvor hun får tilladelse til at føre navnet Hein-Nielsen som giftenavn, født Sjøvold.
Jeg kan ikke finde hende i indvandrerdatabasen, men da hun i 1944 har et dansk legitimationskort og er blevet gift 2 gange med danske mænd må hun vel have haft dansk indfødsret? Det er alle de oplysninger jeg har.
Er der andre muligheder for at finde indvandrede end i "Farum"
mvh rune sckerl

Anne Mortensen

Da hun har levet til efter 1968 har hun fået CPR.nr.

Søg hende på Folkeregisteret - der må vel også stå om hun har søgt dansk statsborgerskab.

https://www.borger.dk/Emner/samfund-og-rettigheder/folkeregister-og-cpr/Sider/det-centrale-personregister-cpr.aspx
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770