Hvem var Aleksander Thomas Marius Frederiksen?

Startet af Carsten Hartung Poulsen , 30 Okt 2011 - 17:42

Forrige emne - Næste emne

Carsten Hartung Poulsen

Aleksander Thomas Marius Frederiksen blev født 5 juni 1886 ved Faarevejle, Ods Herred, Holbæk Amt. Hans mor var Ane Marie Frederiksen og  ugift på dette tidspunkt, man kan ikke afgøre på kirkebogen, hvem der blev udlagt som far. Man får heller ikke moderens alder. I folketællingen 1890 bor Aleksander hos 56-årige Kirsten Frederiksen og hendes mand Anders Nielsen, i Bjergene ved Faarevejle. Hun er sikkert mormor, da hun selv fødte datter Anne Marie i 1863 som ugift. Anne Marie blev senere gift Jørgensen og var bl.a. mor til min farmor. Men Aleksander er ukendt i min slægt. Hvem kender ham? Har jeg gjort fejl i min udlægning?

MVH
Carsten Hartung Poulsen
Krogagre 20
8240 Risskov
86219909
chp@mb.au.dk 

Mette R Francke

Hei

Legger ved kb og oppslagstall for Aleksander sin dåp : Holbæk -Fårevejle 1880-1891 oppslag 24.

Jeg leser morens alder til 23.

Se også på faddere. Aleksander er nr 14 og se "rotet" med føring av faddere.

Har du funner Aleksander sin konfirmasjon ?

Mette
Mette R Francke

Ole Dorch

Faldt lige over moderens vielse med "Jørgensen" i 1892 (Fårevejle kb 1892-1898 opsl. 114).
Sidstnævnte tjener på dette tidspunkt i Føllenslev, og Føllenslev 1892-1908 opsl. 91 ses Aleksanders konfirmation. Udover at der her også nævnes stedfaderen Fisker Jørgen Peter Jørgensen i Havnsø, er der ingen "nye" oplysninger.
Aleksander må dog nok anses at være flyttet til moderen og hendes nye mand efter vielsen i 1892?

mvh.
Ole Fabricicus Dorch.

Carsten Hartung Poulsen

Jeg takker for disse indlæg som bekræfter at Aleksander også hører hjemme i familien.
MVH
Carsten Hartung Poulsen
Krogagre 20
8240 Risskov
86219909
chp@mb.au.dk