Vielse Øsby Sogn, Haderslev 1826-1873 opslag 526 1860 Linie 1. Dato 4 maj

Startet af Kurt Gamborg Holm, 31 Okt 2011 - 21:20

Forrige emne - Næste emne

Kurt Gamborg Holm

Håber nogen kan hjælpe mig med at tyde denne vielse.

Nedenstående er hvad jeg selv for ud af at læse teksten:

Ungkarl, Landboxxxxxxx, Hans Holm  xxx, søn af Landboxxxxxx og xxxx Laue Jepsen Holm og hustru Gunder Marie Baltzers i Xxxxxx Grarup Sogn, xxxxx 17 marts, døbt 24 april 1831, vaccineret 2 juli 1834 af Dr. Karxxxx confirmeret søndag 28 marts 1847.
xxx xxxx xxxxxxx Xxxxx Xxxxxxx af Xxxxxxx Xxxxx af  xxx Tolderlund dat 27 April 1860.
Pigen Marie Kirstine Smidt, xx datter af Landboxxxx og xxxx Nis Nicolaisen Smidt og hustru Maren Clausen i xxxx xx xxx født den 13 april og døbt 19 april 1835 vaccineret af Dr.  Karsxxxx 27 juli 1836 confirmeret 29 marts 1850 xxxxxx af xxxxxx.
xxxxx: Jens Holm, Ungkarl af xxxxxx og Nicolai Nissen Smidt af Flauth.
Lyst i Grarup og Øsby kirker 4,5 og 6 xxxx x xxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxx 27 Maj 1860 xxxx.

På forhånd tak.
Kurt G. Holm
kurtgholm@gmail.com
Med venlig hilsen
Kurt G. Holm
kurtgholm@gmail.com

Vagn Lind

Hej Kurt
Jeg læser:

Ungkarl, Landboelsmand, Hans Holm,  en søn af Landboelsmand og Væver? La??
Jensen Holm og Hustru Gunder Marie Balthers i Solkjær, Grarup Sogn, er der fød
d. 17 Marts, døbt 24 April 1831, vaccineret 2 Juli 1834 af Dr. Karstens confirm-
eret Palmesøndag 28 marts 1847. Ikke gift og ingen Understøttelse af Fødesognet.
Ægtebrev af Pastor Tolderlund dat 27 April 1860.                         troloved med
Pigen Marie Kirstine Smidt, en Datter af Landboelsmand og Smed Nis Nicolaisen Smidt
og Hustru Maren Clausen i Band*, er der  født d 13 April og døbt 19 April 1835 vac-
cineret af Dr.  Karstens 27 Juli 1836 confirmeret 29 Marts 1850.Intet af Fattigvæsenet
Vidner: Jens Holm, Ungkarl af Solkjær og Nicolai Nissen Smidt af Flauth.
Lyst i Grarup og Øsby Kirker 4,5 og 6 Sønd.e. Paaske uden indsigelse. Starup 27 Maj 1860 Tolderlund?




* Kunne muligvis være Raad eller Råde
Venlig hilsen
Vagn Lind
6541 Bevtoft

Kurt Gamborg Holm

Hej Vagn.

Fornemt - du er godt nok hurtig.

Det lyder helt rigtig med Raade da min far stammer derfra.

Mange tak for hjælpen,

Kurt
Med venlig hilsen
Kurt G. Holm
kurtgholm@gmail.com

Sussi Hansen

HEJ

Der var en som var hurtigere end mig, men nu har jeg jo haft arbejde med det så sender alligevel det jeg havde fundet :)

Her er hvad jeg mener at læse:

Ungkarl, Landboavlsmand Hans Holm en søn af Landboavlsmand og xx Lau Jensen Holm og hustru Gunder Marie Balzers i Solkjær Grarup sogn og her født 17 marts, døbt 24 april 1831, vaccineret 2 juli 1834 af Dr. Karstens. Confirmeret palme søndag 28 Marts 1847. ikke gift og ingen understøttelse af fødesognet, xxxbrev af pastor Tolderlund dat. 27 april 1860.
Pigen Marie Kirstine Smidt, en datter af Landboavlsmand og Gmd. Nis Nikolajsen Smidt og hustru Maren Clausen i xxx, er hun født den 13 april og døbt 19 april 1835, vaccineret af Dr. Karstens 27 juli 1836. confimeret 29 marts 1850. Attest af fattigxx
Vidner: Jens Holm ungkarl af Solkjær, og Nikolaji Nissen Smidt af Flauth.
Lyst i Grarup og Øsby Kirker 4.5 og 6 Dom.n.xxx uden indsigelse. Starup 27 maj 1860

Det var største parten af det, håber der måske er en som kan hjælpe med de sidste ord.

Venlig hilsen
Sussi

Kurt Gamborg Holm

Hej Sussi.

Mange tak for hjælpen, jeg tror jeg har det hele nu.

Venlig hilsen

Kurt
Med venlig hilsen
Kurt G. Holm
kurtgholm@gmail.com