Win Family - Eksport af .ged 5.5

Startet af Simon Rix Holländer Jensen, 19 Okt 2011 - 21:46

Forrige emne - Næste emne

Simon Rix Holländer Jensen

Hej!

Jeg har fået tilsendt en .ged (GEDCOM) fil, som er skrevet i Win Family. Jeg kan sagtens åbne den i Win Family, men jeg bruger FTM!
Når jeg importerer min .ged fil ind i FTM, kommer den frem og siger at det IKKE er en "GEDCOM 5,5"-fil!
Jeg har søgt lidt på nettet og fundet ud af, at Win Family faktisk laver deres .ged-filer i en version 5,5, men jeg har også læst at de kører deres eget system?!

Er der noget der har prøvet det her før, og som måske har en løsning på mit problem? :)

Mvh Simon

Christian Grøndberg

Hej,

Prøv at åbne filen i notepad eller lignende. Inden for den indledende mængde linjer kan du typisk læse gedcom-versionen, som filen er gemt i.

...
1 GEDC
2 VERS 5.5
...

Med venlig hilsen
Christian T.G.

Simon Rix Holländer Jensen

ja okey... Win Family kører så med "Version 2009"... Tak for tippet ellers! Kan se at det så ikke kan lade sig gøre så ;(

Christian Grøndberg

Det lyder som versionen af Win Family og ikke gedcom. Kig lidt længere nede i filen.

Arne Feldborg

Så vidt jeg husker kan de ældre versioner af Winfam eksportere en gedcom-fil med RTF formatering(!). Det kan godt få andre programmer til at rynke lidt på panden. Jeg har også set andre underlige ting fra Winfam i tidens løb.

Der kan også være problemer med tegnsættet og datoformateringen, men det burde dog ikke standse importen.

Bed afsenderen om at overholde følgende:
Vælg "gedcom 5.5" (hvis det er valgbart)
Vælg "ANSI"
Vælg "Export text unformatet"
Vælg "Exporter datoer på engelsk"  (hvis det er valgbart)
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Simon Rix Holländer Jensen

Virker ikke, desværre! Jeg har modtaget filen og har installeret WinFamily 2009 Demo, hvor jeg sagtens kan eksportere filer i, men bare ikke i det ønskede format :) jeg har siddet og rodet med det, hvor jeg har eksporteret en fil med samtlige indstillinger/opsætning uden at det har virket... ;(