Sommertiden slutter søndag den 30. oktober 2011 kl. 03.00

Startet af Hans Poulsen, 16 Okt 2011 - 12:08

Forrige emne - Næste emne

Hans Poulsen



Dette indlæg handler ikke om, at det er på tide at sætte havemøblerne tilbage under tag, og heller ikke om, at urene snart skal sættes en time tilbage.

Indlægget er en efterlysning af en skudsikker fidus, der kan sætte korrekt klokkeslæt på de indlæg, vi hver især slipper løs i DIS-grupperne.

Mine indlæg - og visse andres - bærer de mest ejendommelige klokkeslæt, så jeg er åbenbart ikke helt alene om dette sjuskeri.

Fra og med søndag den 30. oktober 2011 ville jeg gerne kunne sætte korrekt klokkeslæt på mine indlæg.

Med venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Arne Feldborg

Citat fra: Hans Poulsen Dato 16 Okt 2011 - 12:08
Mine indlæg - og visse andres - bærer de mest ejendommelige klokkeslæt,

Jeg forstår ikke hvad du mener, jeg har ikke hørt om problemet før, ingen andre har gjort opmærksom på det.

Kunne du være så venlig at beskrive det lidt mere præcist og komme med nogle eksempler.?
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Hans Poulsen

#2
Tak for din reaktion, Arne, og undskyld, at jeg har ulejliget.

Mit indlæg har intet som helst med *Internet Explorer*, hvor DIS-grupperne ligger, at gøre, men hører udelukkende hjemme i *Outlook Express*, hvor mange e-mails sendes og modtages hver dag, og det er her, de skøre klokkeslæt figurerer.

Havde jeg tænkt mig ordentligt om, var mit indlæg aldrig dukket op i *Metode & Teknik* - og jeg havde ikke taget din tid.

Med venlig hilsen - og nok en gang: Pardon!
Hans

_____

Efter at have sendt mit indlæg, ser jeg, at det fremtæder på oversigten med denne tidsangivelse:

*Mandag 17 10 2011, 02:22*

Klokken er lige i øjeblikket 01.26, så helt fri for forkerte tidsangivelser kan jeg ikke sige mig
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Arne Feldborg

Jeg må give dig ret i, at det er en forkert gruppe du har placeret det i, og at det nok heller ikke er den mest velvalgte overskrift man har set.

Outlook Express har jeg ingen forstand på, har aldrig brugt den, og Internet Explorer bruger jeg sjældent.
Men hvis du ser tidsangivelsen forkert her i Forum, så skyldes det at du har valgt at sætte et andet tal end 0 ind her:
"Profil" => "Udseende og layout indstillinger" => "Antal timer der skal +/- for at få den viste tid til at passe med din lokale tid"

Der skal kun stå et tal i dette felt, hvis du ikke bor i samme tidszone som Danmark.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Hans Poulsen



Tak for din vejledning, Arne - nu har jeg fået orden i mine klokkeslæt takket være dig.

Jeg erkender, at mit indlæg i ét og alt var et *dumt* indlæg med en *dum* overskrift.

Det hele udsprang af et batteridrevent ur, der begyndte at skabe sig tosset, og uret i min bils instrumentbræt har det heller ikke for godt.

Da tænkte jeg, at fra og med søndag, hvor sommertiden slutter, vil jeg have orden i mine klokkeslæt.

Næste gang holder jeg disse interne irritationsmomenter for mig selv.

Venlig hilsen og tak for hjælpen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag