LAK Odense skifteprotokol

Startet af Anni Damkjær, 04 Okt 2011 - 07:50

Forrige emne - Næste emne

Anni Damkjær

Hej

Er der en, der kan være mig behjælpelig med et opslag i skifteprotokollerne på LAK i Odense.

Det drejer sig om Johan Peter (Peder) Larsen. Født 30. juli 1857 i Vester Aaby, Svendborg Amt. Død 2. august 1894 på Faaborg Sygehus. Han var på dødstidspunktet bosat i Vester Aaby.

Han var gift med Bodil Marie Rasmussen og havde i 1890 børnene Rasmus, Marius Severin og Karl August Laurits.

Det, der interesserer mig, er, om man ved skiftet kan se, om han har to børn uden for ægteskab.

Min oldemor Julie Caroline Larsen født i Vester Skerninge 25. december 1878 og hendes bror Rasmus Larsen født i Vester Skerninge 25. april 1881 har begge den samme far Johan Peder Larsen, men deres mor Johanne Cathrine Rasmussen bliver ikke gift med ham.

Jeg kan ikke finde andre end denne Johan Peder Larsen, som kunne være far til dem, derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om et skifte kan bekræfte - eller afkræfte det.

Med venlig hilsen

Anni Damkjær


ove nibe

Hej Anni
Iflg. et kortfatter skifte i Muckadell Birks Skifteprotokol 1893-1899 Fol. 76
er der følgende børn i ægteskabet med Bodil marie Rasmussen
Rasmus født 4.7.1881
Marius Sofus Emil født 24.4.1884
Carl Anton Laurits født 30.4.1887
Jens Peder født 25.8.1890
Ane Kirstine født 21.6.1893
Enken hensidder i uskiftet bo

Venlig hilsen
Ove Nibe

Anni Damkjær

Tak for det Ove  :)

Ja, når Bodil Marie sidder i uskiftet bo, så skulle man jo ikke tro, at han havde nogen børn før giftemålet med hende.

Med venlig hilsen
Anni

Hanne Bjørn

Børn født uden for ægteskab har ikke arveret efter faderen før i 1930erne.
Så de vil ikke være nævnt i faderens skifte.
hilsen
Hanne Bjørn

Anni Damkjær

Tak Hanne :)

Ja, så kan han jo godt være faderen alligevel, hvad jeg også tror, at han er. Jeg kan desværre bare ikke bevise det :(

mvh
Anni