Fogsgaard

Startet af Mette R Francke, 11 Okt 2011 - 18:05

Forrige emne - Næste emne

Mette R Francke

Hei

Jeg håper noen kan hjelpe meg med noe jeg lurer på.

Er det slik at på www.fogsgaard.org er alle dødsfall i København mellom 1893 og 1923 registrert ?

Sitat fra fogsgaard
Som en videreføring af mit arbejde med historisk demografi kan jeg endvidere tilbyde materiale baseret på dødebladene (1893 - 1923) fra Københavns Politi.  Databasen indeholder ca. 104.000 dødsfald i den nævnte periode.

Mette
Mette R Francke

Leif Sommerdal

Se her http://www.fogsgaard.org/index.php?option=com_content&view=article&id=14&Itemid=24&lang=da

CitatLad det være sagt lige ud: "Der - er - mange fejl i registret" . Det er min vurdering, at mindst 15 - 20 % af personoplysningerne på et eller andet punkt er fejlbehæftet (!).

Og jeg kan som du jo ved ikke finde Niels Otto Ottosen, som formentlig er død i Kb h.
Hans søn Johanne Aneanus Ottosen, som døde i 1914/Kristkirke kan heller ikke findes i Fogsgaard
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Eva Morfiadakis


Hej!

Ett dödeblad är ett politiets registerblade som man antecknat på att personen är död. På Landsarkivet finns det ett register av bladen gjort innan datorn var uppfunnen, dvs under skrivmaskinens tid. Det är detta register som Fogsgaard har digitaliserat. I det ursprungliga registret finns det fel och felen har följt med in i Fogsgaards databas.
Är man osäker på en uppgift kan på Landsarkivet beställa fram pakken med registerblade och kontrollera.
Det kan ju tänkas att bladet kommit bort eller att bladet följt med personen om han flyttat till Brönshöj t ex och sen dött där. Då finns personen inte i dödebladene och inte i Fogsgaard.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Johannes A. Ottosen
gæstgiver, repræsentant

Født: 17-08-1870     Fødested: København   

Død:  27-11-1914     Adresse ved død:   Røddinggade   12 st.

Ægtefælle:  Erika   Født:  17-03-1870     Fødested:  Sverige 


Är det han du söker?

Eva M
Eva M

Leif Sommerdal

Ja - det var det - tak.
Hvis du også kunne finde has fars død, ville aftenen være perfekt
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,21696.0.html
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)



Leif Sommerdal

Tak - den havde jeg - også hendes død i 1924.
Jeg mangler at få ham begravet
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Eva Morfiadakis


Kontrollera Frederiksberg. Familjen tycks ha bott där också. Frederiksberg finns inte i Fogsgaard.

Eva M
Eva M

Leif Sommerdal

Det var imponerende. Der dukkede han endelig op, selv om jeg havde tvivlet.
Frederiksberg 1899-1903 opslag 156 nr 296, den 15. okt 1901

Af hjertet tak
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Lissa Pedersen

Hej,

Ville bare lige tilføje, at hvis I har rettelser/tilføjelser til oplysninger hos Fogsgaard, så tager Børge Fogsgaard gerne imod disse til hans kommende opdateringer. Jeg har mailet med ham et par gange.

Mvh Lissa

Mette R Francke

Hei

Da har jeg blitt litt klokere. :P

Takk til dere.

Mette
Mette R Francke