Ole Henriksen, Fousing og Ane Nielsdatter, Asp er gift omkring 1792

Startet af Aage Borg, 20 Okt 2011 - 23:08

Forrige emne - Næste emne

Aage Borg

Kære hjælper!
Mine tip tip-oldeforældre  blev gift i Asp? omkring 1792.
I KB Ølby Asp Fousing, Hjerm herred, Ringkøbing amt 1766-1803 har jeg søgt 1791 1792 og 1793, men jeg kan ikke finde dem eller ikke læse skriften.
Ole Henriksen stammer fra Nøglgaard i Fousing og Ane Nielsdatter fra Borg i Asp. Kan du hjælpe mig?
På forhånd tak
Aage Borg
Skjern

Kaare Grodal

Hej Aage

Du finder Ane og Oles trolovelse og vielse ops 254 i  Ølby, Asp, Fovsing kirkebog 1728-1816.

6 sep (1793) Trolovede i Østbye udi Asp Ole hendriksen og Anne Ni-
elsDatter Borre. Forloverene vare Hans Fader Hendrik Mad-
sen for ham og Niels Borre for hende.

3 okt viede i Asp kirke Ole Hendriksen og Anne NielsDatter Borre
Med venlig hilsen
Kaare Grodal
Bonde på Lammefjorden
http://www.grodal.dk/MinSlaegt.htm

Aage Borg

Hej Kaare,
hvor er det godt at vi "almindelige" bønder har jer til at hjælpe os, når vore evner ikke slår til. Mange tak for dit hurtige svar på mit dilemma.
MVH
Aage

Peter Bøjesen Jensen

Hej Aage

Ole Henriksen og Anne Nielsdatter er min kærestes 3 x tipoldeforældre.

Jeg forsker også i denne slægt.

Jeg manglede også deres forlovelse/vielse, så det var da dejligt, lige at få den foræret her 

Jeg har mine forskningsresultater liggende på min hjemmeside (se link ved min signatur)

Du kan jo prøve at kigge lidt på den.

Du skal klikke dig ind på JensPeter Damgaard Moesgaards slægt i menuen i venstre side. Vælg herefter slægtsforskningen i menuen og herfra kan du finde Ole Henriksen i navneregistret.

Jeg kan også sende dig et nemmere læseligt udskrift via privat mail, hvis du er interesseret.

Håber også, at du vil udveksle dine oplysninger, hvis du har nogle, som jeg ikke har.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk