Er der nogen, der kender: www.dinslekt.no?

Startet af Gitte Lund, 05 Okt 2011 - 17:03

Forrige emne - Næste emne

Gitte Lund

Hej
Er der nogen der kender ovennævnte hjemmeside? Jeg søgte på min mands farmor på google, og dumpede ind på hjemmesiden, der havde et slægtstræ med min mand som proband!! + et par aner.
Jeg blev lidt nysgerrig og meldte mig til som bruger, men fik ingen pasord tilsendt.
Det lød jo spændende at man kan skrive "til" et stamtræ.
Prøv engang at google "Erik Hansen Lunds aner" så kommer man direkte ind på hjemmesiden.
Men hjemmesideadressen www.dinslekt.no - ja, så finder den ikke.
Er der nogen, der har en løsning på problemet?  Eller er det fup, der ligge faktisk mange slægtstræer derinde!

Ups nu kom der et pasord, mens jeg skrev dette, så må jeg se, det tog også lang tid. I hvert fald længere tid end "snart"  :'(

Hilsen Gitte

Gitte Lund

Nej, det er ikke til at finde ud af!
Kan ikke finde ind på min mands stamtræ!
Mon det kan være fordi, det stamtræet er slettet, men stadig ligger ude på Google!
Eller er der nogen, der kender systemet, der skal vist tålmodighed til!

Gitte
???

Gitte Lund

Hej igen
Åbenbart er det den samme hjemmeside, som www.dinslægt.dk.

Men jeg kan ikke finde stamtræet, hvori min mand er angivet: Erik Hansen Lund.

Siden er åbenbart alm. brugt iflg. indlæg på Google, så der må være nogen, der ved noget!!

Hilsen Gitte

Karsten Damén

http://dinslekt.no/www.php?bla_id=1344268&bredde=1680

Publisert i «Slægtstræ for Nathalie, Sune og Tobias Babiel Prehn»

hilsen Karsten

Anna N Rasmussen

Hej Gitte,

Jeg kender ikke sitet, men tog lige et kig derind. Jeg har ikke så meget at sige om det, synes umiddelbart at det ser noget skrabet ud, men det er måske bare fordi man skal registreres for at kunne se og gøre mere.

Ifølge dk-hostmaster, administreres dinslægt.dk af en fyr ved navn Sigve Holmen i Oslo, som lader til at være it-udvikler af en slags.

Jeg bemærkede, at der, når man trykker på den funktion hvor man får vist slægts træerne, popper en del meget store træer op, for kongelige, præsidenter o.lign. Kunne ligne en form for fyld som man har snuppet andetsteds fra, for at få det til at se ud af noget, og til at få skubbet sitet i gang på. Men jeg kan ikke helt gennemskue det. Har selv erfaring med geni.com, som også har meget indhold der lader til at være tappet rundt omkring på nettet, uden at ægte slægtsforskende efterkommere står aktivt bag profilerne.

Men Dinslekt/Dinslægt er et ret nyt site, kan jeg se, registreret i foråret dette år, så det kan jo nå at udvikle sig. Det lader endvidere til at være gratis at bruge. 

Jeg kan godt få Erik H Lund frem via Google – men hvordan er han havnet derinde? Er du ikke nysgerrig omkring dét?

/Anna 
Født 1968 i 3400 Hillerød; nu bosat 2860 Søborg.

Håndværkerslægter i Kbh samt købstæderne Fr.sund, Roskilde, Sorø, Slagelse, Korsør, Skælskør, Nyborg, Svendborg. Landsogne i Sorø og Fr.Borg Amter.

Karsten Damén

Slægtstræet er formodentlig lagt op af Bjarne Prehn eller Hannegrethe B. Petersen (ægtefæller).

Bjarne Prehn deler tip-tipoldefar med Erik Hansen Lund:  Laurits P. Schmidt (1799 - 1847).

hilsen Karsten

Gitte Lund

Jo, jeg er utrolig nysgerrig efter at vide, hvem der har lagt min mands aner derind, og hvorfor kun ham, da han har to brødre. Da jeg er den eneste, der arbejder med slægtsforskning i denne generation, ser det ud som om oplysningerne kommer fra mig. Men??

Og til Karsten: Fandt du Bjarne Prehn på dinslekt?

Hilsen Gitte

Jørn Christiansen

Hej Gitte

Hvid du triller ned i bunden af siden med Erik Hansen Lund, kan du trykke på "Kontakt brukeren som har publisert dette slektstreet". Prøv at skrive til ham.
Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu

Gitte Lund

Hej alle

Via e-mails har jeg vist fået styr på, hvordan Erik er endt der!!

Så den del at problemet er vist løst.

Måske skulle jeg give mig tid til at finde ud af,  hvordan denne hjemmeside virker.

Der er sikkert sket en fejl, hvor min mand kommer til at figurere som proband, og normalt vil man jo helst selv bestemme det, men det er under opklaring. :D

Hilsen Gitte

Sigve Holmen

Hei, Gitte!

Det er jeg som har laget dinslekt.no / dinslægt.dk / dinsläkt.se / youronlineroots.com (samme sider på forskjellig språk). Jeg kan kanskje hjelpe med å oppklare spørsmålet ditt vedrørende proband:

Det at ektemannen din fremstår som proband, er et resultat av at nettsiden bruker dynamiske slektstrær hvor alle personer i slektstreet kan fremstå som proband. Når man klikker på en person i anetreet, blir denne personen angitt som proband. Jeg forstår at det kan virke noe forvirrende når man er vant med tradisjonelle slektsprogrammer hvor man vanligvis bare jobber med én proband.
Jeg har vurdert om dette er hensiktsmessig, eller om det bare er gjenstand for forvirring? Jeg tar gjerne imot tilbakemeldinger på dette.

Forøvrig kan jeg fortelle at nettsiden er ment som et fullverdig, online slektsforskerprogram med alle de funksjoner man forventer. Muligheten for å kunne publisere slektstreet sitt til allmenn beskuelse er kun en tilleggs-tjeneste som man kan aktivere dersom man ønsker det.

Hilsen Sigve

Gitte Lund

Hej igen

Det er vel ret normalt i slægtsprogrammer, at den person man clikker på bliver proband. Så det forstår jeg godt.

Men det mærkelige for mig var at jeg googlede min mands navn, og kom derved ind på hjemmesiden, hvor han stod som proband - og vel at mærke på en side, jeg ikke vidste, han var med på.

Jeg fandt så ud af, at hvis jeg googler en af hans aner, kommer denne person frem som proband.
Så at google et navn er det samme som at clikke for, at han bliver proband.

Lyder lidt indviklet, men hvis man jævnlig bruger google for at finde personer, er det slet ikke så underligt.

Jeg har fået opklaret, hvordan han er endt der, og vil ved lejlighed finde ud af, hvordan jeg bygger videre på de oplysninger, der allerede er der.

Vh Gitte