Arkivalieronline hjælp søges

Startet af John Kristensen, 30 Sep 2011 - 08:20

Forrige emne - Næste emne

John Kristensen

Hej. Hvad gør jeg forkert  ::)  Kan ikke åbne kirkebøgerne i arkivalieronline. Har downloaded ny Java. Installeret Safari og fulgt andre gode råd. Har en helt almindelig laptop og er vant til nettet, men ikke program omskrivning.. På forhånd tak.

Ulf J. Krarup

God formiddag John!

Mon du bruger den rigtige URL? prøv at klikke her: http://www.sa.dk/ao/SoegeSider/Kirkeboeger.aspx
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

John Kristensen

Hej Ja jeg bruger samme URL. Finder den jeg skal bruge og klikker på den,, Den downloades og ender i mappe... Hedder nu viewImage aspx herefter kan intet åbne eller gøre noget.. Var lige omkring Lokalhistorisk arkiv for at se om de kunne.. Men deres java kunne nu pludselig heller ikke.. Så her er fuld stop..

Mette Lund

Hej John

Hvilket styresystem bruger du, og hvorfor har du installeret Safari? På arkivalieronline's FAQ står der, at arkivalieronline er testet med Mozilla Firefox 3 og Internet Explorer 6 og nyere. Har du prøvet med nogen af disse?

Jeg bruger selv Firefox og har lige testet, at det virker. Jeg har også lige testet med Safari, og det kunne jeg ikke umiddelbart få til at virke - hverken under Windows XP eller Windows 7.

Mvh.
Mette

Carsten R. Nielsen

AO virker vist ikke med Lion (Mac OS 10.7.) Der har for nylig kørt en tråd om det (se bort fra Inge Johansens kommentarer: hun havde ikke forstået, at dette handlede om 10.7). Der kom dog aldrig svar fra Lukas: om man hver gang skulle tilføje .jnlp til filen. Eller om Jens Peters løsning virker i 10.7. Tråden er her:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,19077.0.html

Jeg er selv stadig på 10.6 (Snow Leopard), så jeg er spændt på at høre, om AO kan komme til at virke i 10.7. Håber, at du vil give en tilbagemelding.

MVH
Carsten
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

John Nielsen

Hej navnebror

Det er vel det samme der også plagede XP og visse udgaver af IE,
efternavnet aspx gør at programmer der ikke kikker i starten af filen ikke knytter det til java.
F. eks. Firefox virkede selvom IE ikke gjorde.

Så har du i MAC mulighed for at knytte aspx til javastart.

Hilsen John Nielsen

John Kristensen

Hej alle sammen.. Computer er ikke min stærke side.. Jo men ikke hvis man skal rode med programmer osv... Noget er bare sort snak for mig..  Problemet var simpelthen at jeg brugte google chrome som browser. idet øjeblik jeg skiftede til Explorer ville den accepterer java 6 og jeg kunne læse det jeg ville.. Idet jeg takker alle for deres hjælp..
Mvh Og God weekend - John