Nygifte på tilgangsliste Vissenbjerg 1845

Startet af John Pedersen, 23 Sep 2011 - 19:41

Forrige emne - Næste emne

John Pedersen

1842-1861.Vissenbjerg,Odense,Odense. OPSLAG 24

Det nygifte ægtepar Jens Larsen og Marie Kirstine "Simonsdatter" figurerer på tilgangslisten som nr. 177 og nr. 178.
Egentlig hedder Marie Kirstine ifølge mine mange granskninger Sørensdatter. Det gør hun ifølge vielsesoplysninger i kirkebogen for Orte, hvor parret blev viet.
Her i tilgangslisten vil jeg gerne hjælpes med at udfylde følgende huller:
177 Jens Larsen  271/2 Inderst(?) i xxxxxxhusene Tommerup-1 Maj- Ole Christensen xxxx  109 4 f. Skalby i Sogn Vissenbjerg x.xxx

178 Marie Kirstine Simonsdatter(?) 28 Hans kone  Orte 22.juni ægteviet 182 32 gift i Orte x. 1824 x.xxx

Jeg er nysgerrig efter, hvad der for Marie Kirstine menes, når der i det sidste felt står "1824".

Med venlig hilsen
John Pedersen

Jørgen Thue Pedersen

Hej!

177 Jens Larsen 
271/2
Inds. (=Indsidder) i Skjelhusene
Tommerup-1 Maj- Ole
Christens(en) Væde 

109 4
f. (født) iSkalb.(mon ikke det er Skalbjerg) cf. (confirmeret)   Vissenb(jerg)  g. V. (godt Vidnesbyrd)

178 Marie Kirstine Simonsdttr
28
Hans Kone
Orte 22 Juni ægteviet
182 32
f. og cf. (født og confirmeret) i Orte v. (vaccineret) 1824  g. V. (godt Vidnesbyrd)

mvh

Jørgen
mvh
Jørgen

John Pedersen

Hej Jørgen
Tak for hjælpen. Jeg er glad for "de gode vidnesbyrd". Og, så har jeg hermed endeligt fået bekræftet, at jeg har fat i den rigtige Jens Larsen og den rigtige Marie Kirstine, der dog her fejlagtigt hedder Simonsdatter. Ale andre steder, såsom folketællinger hedder hun Sørensdatter.
Endnu engang tak for hjælpen
Med venlig hilsen John Pedersen