Peter og Rasmus Sørensen Terslev Sogn Sorø Amt

Startet af Peter Bendtsen, 11 Jan 2011 - 16:10

Forrige emne - Næste emne

Peter Bendtsen

Jeg søger oplysninger om to brødre, Rasmus Sørensen født 1814 og Peter Sørensen født 1817 i Terslev Sogn Sorø Amt, af forældre Søren Rasmussen og Ingeborg Pedersdatter, Rasmus er i en FT.1845 i Terslev By som tjenestekarl ugift 30 år, der efter kan jeg ikke finde han, Peder er også i en FT.1834 i Terslev også som tjenestekarl 17 år, der efter kan jeg heller ikke finde ham, jeg har set i afgangslister fra Terslev Sogn, men kan ikke se at de forlader sognet, de er heller ikke døde i Terslev håber på hjælp Mvh. Peter.

Annette Kjærsgaard

Hej Peter,

kunne dette være Rasmus ?

soroe, Ringsted, Øde Førslev, Førsløv By, Førsløv sogn, et hus, 4, FT-1880, B0467
Rasmus Sørensen 65  Gift husfæster, husfader, dagleier i agerbruget  Tersløv By og sogn, Sorø Amt
Berte Sørensen født Nielsen 56  Gift hans kone  her i sognet [Førsløv]
Søren Rasmusen 13  Ugift deres børn  do [Førsløv]
Hans Christian Rasmusen 9  Ugift deres børn  do [Førsløv]

Venlig hilsen
Annette Kjærsgaard
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737

Poul Petersen

Hej Peter

Et andet bud:


Samtlige personer i husstanden

Sorø, Ringsted, Øde Førslev, Førsløv, et huus, 23 F1, FT-1850, C0935
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Rasmus Sørensen 36  Gift  huusmand og Dagleier Tersløv, Sorø Amt
Birthe Nielsdatter 26  Gift  hans kone Her i Sognet [Førsløv]
Maren Sophie Rasmusen 4  Ugift  - Her i Sognet [Førsløv]
Ane Marie Rasmusen 1  Ugift  - Her i Sognet [Førsløv]
 
--------------------------------------------------------------------------------
Venlig Hilsen Poul Petersen

Annette Kjærsgaard

Hej Peter,

og det er din Rasmus som vi har fundet.
Vielsen finder du AO 1936 - 1879 Øde Førslev opslag 190, nr. 7.


VH
Annette
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737

Peter Bendtsen

Hej Annette og Poul!

Mange tak for den gode hjælp,ja det er min Rasmus i har fundet, mærkelig jeg har søgt efter dem på ddd, men fik ikke FT. fra Øde Førslev, så mangler jeg bare at finde han broder Peder Sørensen, men det kan være der er en der kan hjælpe med ham. Mvh. Peter.