Rasmus Theodor Larsen, alt har interesse

Startet af Charlotte H. Larsen, 03 Nov 2010 - 13:45

Forrige emne - Næste emne

Charlotte H. Larsen

Hej.

Jeg leder efter min morfars far: Rasmus Theodor Larsen, født i Nørre Lyndelse, Odense Amt den 18. februar 1871. Han var metodist - og jeg kan ikke finde ham i kirkebøgerne.

Jeg har fundet ham i: FT-1901 hvor han bor i Saxogade 78 København og i FT-1921 hvor han bor Slagelsesgade 22 København.
Han er gift med Anna Larsen, født Hansen 5. september 1870 i Rynkeby Odense.
De fik bl.a. Henry Jonathan Larsen født 12. februar 1901 i Saxogade København (min morfar), som blev kørt over af en sporvogn i en alder af ca. 4-5 år og resten af livet levede med et stift ben.

En venlig sjæl i dette forum, har tidl. hjulpet mig med at finde Henry Jonathan via politiets registerblade. Men trods ihærdig søgen, er det stort set umuligt for mig at finde noget om Rasmus Theodor Larsen - jeg ville gerne kende hans forældres navne osv.

Jeg har også søgt efter oplysninger om min morfars ulykke - men ved ikke lige hvor jeg skal starte.

Er der mon nogle, som kan give mig nogle tips til at komme videre???

Venlig hilsen
Charlotte H. Larsen

Yvonne Jensen

#1
Hej .jeg har fundet ham i kirkebogen fra 1856-1884 opslag 49,han er døbt i kirken i nørre lyndelse,døbt d.24 marts 1871,hans far hedder gårmand lars larsen
og hans mor hedder kirsten madsen på freltoftemark.
med venlig hilsen yvonne.

Alice Oppenheim

Hej Charlotte,

Jeg finder RASMUS THEODOR LARSEN født 18. februar 1872 i Nørre Lyndelse KB 1856-84; opslag 49. Hans forældre er Gårdmand LARS LARSEN og Hustru KIRSTEN MADSEN på Freltofte Mark. Hér står intet om, at familien skulle tilhøre Metodisterne, så det må være et valg, Rasmus har taget senere i livet.


Odense, Odense, Ubberud, Radbye, Ubberud sogn, en gaard, , FT-1880, B0204
Lars Larsen 46  Enke(mand)   Nørre Lyndelse sogn, Odense Amt
Ane Larsen født Rasmusdatter 74  Enke(mand)   Nørre Søby sogn, Odense Amt
Lauritz Peter Larsen 10  Ugift   Nørre Lyndelse sogn, Odense Amt
Rasmus Theodor Larsen 7  Ugift   do [Nørre Lyndelse sogn, Odense Amt]
Lars Larsen 4  Ugift   Turup sogn, Odense Amt


MVH
Alice Oppenheim

Charlotte H. Larsen

Kære Yvonne og Alice.

1000 tak for jeres hjælp. Jeg havde faktisk opgivet at finde noget om ham - hvor er det bare skønt alt det I har fundet ud af.

Ja, han har så valgt det siden i livet - for min morfar er døbt i metodistkirken i København - så ham har jeg kun kunnet finde på en hjemmeside www.zeus2.dk

1000 tak for hjælpen  ;D   :D  ;D  :D  ;D

Venlig hilsen
Charlotte H. Larsen