Hvor bliver Anna Emilie Johansen af?

Startet af Irene Jensen, 28 Sep 2011 - 06:05

Forrige emne - Næste emne

Irene Jensen

Anna Emilie Johansen født den 28 juli 1870 i Stor Magleby, Københavns amt kirkebog 1859-1876 opslag 126

Gift med Lars Peter Erik Johansen født i Lynge sogn 7 juni 1877, Frederiksborg amt kirkebog 1860-1881 opslag 42.

De er gift den 5/10 1900 i Lynge sogn Frederiksborg amt, 1892 -1901 opslag 89.

de får 5 børn ( der bliver i Frederiksborg amt )

det sidste barn får de i   1911  i Helsinge sogn    sønnen Svend Aage Johansen, der dør i feb. 1912

herefter forsvinder familien

jeg finder

Lars Peter Erik Johansen  i Dråby sogn i Randers Amt i 1921, uden børn   og gift med en anden .

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Irene Jensen

Anne Mortensen

Er der en FT med børnene og deres data du kan vise ?
Har du fundet deres konf. ?

Er der en kirkebog og opslagstal på Lars nye vielse eller en FT 1921 ?
Er han enkemand ved denne vielse ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Irene Jensen

Lars Peter er gift i Malling sogn, Aarhus amt 1930, og står i kirkebogen som ugift. opslag 66 kirkebog 1908-1931. Han er bogerligt viet, derfor står der ikke en dato ved vielsen.

I dråby bor han med med en anden, som han står til at være gift med. Hans fødselsår passer ikke, men det er anført rigtigt ved vielsen i Malling. (Og børnene fra Dråby, passer også med dem der er at finde i folketællingen 1925. opslag 67), men det er ikke børnene fra første ægteskab.

Dråby sogn, Randers Amt folketælling 1921, opslag 77.

Af børnene fra første ægteskab, har jeg fundet den ene konfirmeret i 1919 i Esbønderup sogn, Frederiksberg amt.

Jens Vilheilm Arnold Johansen, opslag 112 kirkebog 1901-1919.

Ved ikke om det kan hjælpe med at komme på sporet af Anna Emilie og hvad der evt. blev af hende?

På forhånd tak.

Irene

Anne Mortensen

Tak for dine oplysninger.
Den er vist lidt kringlet.

Der er også Dråby sogn i Frederiksborg.

Hvad førte dig til Dråby Randers ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Irene Jensen

Fordi pigen fra dråby i Randers, er min ane.  Derfor havde jeg noget at gå efter, da jeg vidste hun var konfirmeret i Malling i Malling 1925, fandt jeg drengens fødesogn som er Fugelslev, og fandt dem så hurtigt i folketællingen i nabosognet Dråby.
Men der er intet spor af børnene fra første ægteskab, og den ene burde være konfirmeret i 1923. Han hedder Kaj Aksel Frederik Johansen, født den 11 oktober 1909 i Lynge sogn, Frederiksborg Amt 1901- 1920 opslag 16.
Men ja det er lidt kringlet.
Det er også derfor det undrer mig hvad der er blevet af den første kone.
Tak for intressen, ved ikke om det kan hjælpe med de oplysninger jeg er kommet med?

Irene

Anne Mortensen

Sønnen Jens Christian ses i FT 1925 er
Jensine's søn med udlagt barnefar og ikke Lars Peter.

Årslev 1892-1926
opslag 34
Randers
1920
----------------------

Der mangler fødsler på Rigshospitalet i 1917 før juni måned.
Men Lars  er sikkert ikke far til 2 børn født i 1917 på Fødselstiftelsen/Rigshospitalet - børnene ses i FT 1925.
------------------------
At han står som ugift i 1930 efter 2 ægteskaber  ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Irene Jensen


Tak for hjælpen.

Jeg ved ikke om han er gift med kvinden fra Dråby.

Men han bliver gift med Mary i Malling, og Anna Emilie i 1900 i Lynge sogn.
Men  hvad der sker med Anna Emilie og hvor er de tre af børnene konfirmeret:

Martha Jensine Johansen født den 24/8 1900 i Lynge sogn, Frederiksborg Amt opslag 44 kirkebog 1892-1901.

Erikmine Emilie Johansen født den 27/11 1901 i Lynge sogn, Fredriksborg Amt ooslag 38 kirkebog 1901-1920.

Jens Vilheilm Arnold Johansen født den 12/11 1904 i Herlev sogn (men dåbt i Lynge) Lynge sogn Fredriksborg Amt opslag 7 kirkebog 1901-1920.
(Han er konfirmeret i Esbønderup sogn, Frederiksborg Amt kirkebog 1901-1919 opslag 112)

Kaj Aksel Frederik Johansen født den 11/10 1909 i Lynge sogn Fredriksborg amt opslag 16, kirkebog 1901-1920.

På forhånd tak

Venlig hilsen

Irene Jensen

Anne Mortensen

Hej Irene

Du får en tilbagemelding.

Jeg har prøvet at søge meget, men må give fortabt.
Der er desværre oplysninger på fødselsdata i FT der ikke passer med kirkebogen og diverse andet.
Hvis det er din Lars Peder der ender op i Dråby, Randers kunne man mistænke ham om at opgive forkerte oplysninger og især om sine ægteskaber.

Og dog kan han  ved en borgerlig vielse lyve om at have været gift før  ???

Håber du får løst gåden.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Irene Jensen

Hej Anne

Tak for hjælpen og interessen, det er lidt af gåde for mig. Men jeg håber også at jeg med tiden får det løst.
De skal jo være at finde et sted. Nogen der har nogen gode ideer til hvor jeg skal starte henne?
På forhånd tak.

Irene