FT 1834 - Stormgade, København!

Startet af Annette Ilsøe Rasmussen, 19 Sep 2011 - 11:40

Forrige emne - Næste emne

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej!

Jeg kan ikke få "Stormgade" i København frem under FT 1834, mon gadenavn kunne da være andet navn end Stormgade i 1834?

mvh
Annette Ilsøe

Hans Peter Christiansen

Hej Annette.

Gaden findes tidligere end 1834 i.flg.

http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/txt/print/lister.htm

Men:

FT 1834 dårligt bevaret i København
Folketællingen for København 1834 er meget dårligt bevaret, idet alt er gået tabt undtagen Sankt Annæ østre og vestre kvarter. Til gengæld findes der særlige tællinger, som blev foretaget i København og på Frederiksberg for årene 1885 og 1895, hvor der ikke var folketælling i resten af landet. I visse af de nyere folketællinger er der desuden oplysninger, som kun findes i skemaerne for netop København og Frederiksberg.

Mvh HP

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej Hans!

Tak for din hurtigsvar, det ser alligevel problem at få Stormgade i 1834, ja så det er ærgerligt. Men jeg undrer mig over ddd.dda under folketællinger 1834 under "søg efter person" står alligevel "Stormgade" på listen.

Så jeg må viderearbejde til at finde sporet.

Mvh
Annette

Anne Mortensen

Listen viser gaderne i København der senere bliver brugt ved søgning.

Dette er hvad der er fra FT 1834

poster fundet
FT; 1834; Amt: København; Herred: København (Staden); Hofetaten; Indtaster: Benthe Anthony; 574 poster; Afleveret; DDA-14797; Korrekturlæst: ja; C5733;


FT; 1834; Amt: København; Herred: København (Staden); Sankt Annæ Vester Kvarter; Indtaster: Benthe Anthony; 18390 poster; Afleveret; DDA-14798; Korrekturlæst: ja; C5734;


FT; 1834; Amt: København; Herred: København (Staden); Sankt Annæ Øster Kvarter; Indtaster: Benthe Anthony; 10186 poster; Afleveret; DDA-15094; Korrekturlæst: nej; C6406;

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770