efterkommere efter slagter Ferdinand Johansen

Startet af Marianne Svenningsen, 12 Sep 2011 - 17:41

Forrige emne - Næste emne

Marianne Svenningsen

Hej!
Jeg søger efterkommere og evt. familie til min farmors forældre: slagter Ferdinand Johansen og hustru Mariane Kirstine født Kristensen (eller Christensen), født i Assentorp, Stenmagle sogn. Hun blev født den 4. september 1873.
Jeg mener at vide at Ferdinand Johansen muligvis stammer fra Pedersborg, senere København, men flyttede til Benløse ved Ringsted. Han blev født den 22. marts 1871
Kan nogle mon hjælpe da jeg er i gang med min fars familie (på mødrene side).
Hilsen og på forhånd tak for hjælpen.
Marianne Svenningsen, Ringsted

Inge Nissen

Hej

ja Ferdinand Johansen er født 22.3.1871 og hjemmedøbt 11.4.1871 og fremstillet i Pedersborg kirke 24.07.1872
(Sorø Alsted Pedersborg 1865-1884 opslag 16 nr 8 )
forældre Slagter Johannes Johansen af Pedersborg og hustru Sidse Marie Olsen (31 år)

Men finde ham i folketællinger kan jeg ikke

Marianne Kirstine Christensen (Sorø Alsted Stenmagle opslag 56 nr 24) født 4.9.1873 døbt 9.11.

Her er hun i FT 1880

Samtlige personer i husstanden

Sorø, Alsted, Stenmagle, Stenmagle By, huus, 8, FT-1880, B0482
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Carlsen 52  Gift huusfader, dagleier i agerbrug  Oustrup By, Stenmagle sogn
Karen Marie Jørgensen 48  Gift hans hustru  Assentorp By, Stenmagle sogn
Niels Karl Christensen 22  Ugift dagleier i agerbrug, deres børn  her i sognet [Stenmagle]
Ane Marie Christensen 12  Ugift deres børn  dito [Stenmagle]
Mariane Christine Christensen 6  Ugift deres børn  dito [Stenmagle]
   
--------------------------------------------------------------------------------
Venlig hilsen Inge

Stina Kirkegaard Hansen

#2
Her er han i 1880:

Sorø, Alsted, Flinterup, Kirke Flinterup By, et Hus, 9, FT-1880, C8990
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
...
Johan Johansen 43  Gift Husfader, Slagter  Slagelse, Skt. Mikkels Sogn
Sisse Marie Johansen f. Olsen 40  Gift hans Hustru  Reerslev
Ane Marie Johansen 14  Ugift deres Barn  Pedersborg
Ferdinan Johansen 8  Ugift deres Barn  Pedersborg
Ole Peder Johansen 5  Ugift deres Barn  Pedersborg
Dagmar Dorthe Karoline Kristine Johansen 1  Ugift deres Barn  Kirkeflintrup
Hans Hermand Johansen

Venlig hilsen
Stina

Inge Nissen

Hej

Ferdinand uden d og Herman med d - ja man skal huske at søge på alternative stavemåder -

og renskrevne FT for Benløse efter 1880 findes (endnu) ikke, men måske kan familien findes i de scannede.

Venlig hilsen Inge

Marianne Svenningsen

Hej!
Jeg takker foreløbig for de mange svar vedr. efterkommere efter slagter Ferdinand Johansen. Nu kan jeg komme videre i min søgen.
Marianne Svenningsen

Susanne Bronke

Jeg skriver lige her for at fortælle at jeg er efterkommer efter Ferdinand Johansen.Han var min farmors far og Mariane var min farmors mor,de fik 12 børn hvoraf flere af drengene også var slagtere.Jeg har nogle få billeder af Ferdinand med familie.Jeg dyrker selv slægtsforskning.Venlig hilsen Susanne Bronke.