Ærtebjerggård Slagelse?

Startet af Trine Schwartz Jensen, 10 Sep 2011 - 17:48

Forrige emne - Næste emne

Trine Schwartz Jensen

Hej

Er der nogen der ved om Ærtebjerggaard/Ertebjergård ved Havrebjerg/Slagelse i 1950erne var et hjem for unge kvinder (som blev sendt væk for at føde)?
Nogen der ved hvor man kan finde oplysninger om stedet i 1954?


bente lindhardt

Hej Trine.

Jeg kan se, at du har læst min mail.
Ærtebjergaard er navnet på den gård, som din farmor tjente på, da hun ventede/fødte din far.
Gården ligge i Krænkerup, Havrebjerg sogn ca 10 km fra Slagelse.

Hilsen
Bente Lindhardt

Trine Schwartz Jensen

Hej Bente

Ja, din mail blev modtaget med glæde, ikke mindst for min far der fik svar på at hans biologiske forældre stod faddere ved hans dåb.
Jeg har prøvet at undersøge mere om hans biologiske mor, men kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal søge på, prøvede derfor Ærtebjerggaard, for at se om det kunne føre mig længere tilbage. Det er hendes slægt jeg ikke kan finde videre om.

Vh Trine

bente lindhardt

Det stod nemlig ikke, hvor hun var født i nogen af kirkebøgerne. Du kan gå på folkeregisteret med hendes navn og fødselsdag, så kan de finde ud af, om hun lever endnu eller om hvor og hvornår , hun er død.

Hilsen
Bente

Trine Schwartz Jensen

Bente
Jeg ved at hun lever, har endda hendes nuværende adresse, men har ikke kontakt med hende. Jeg må prøve folkeregistreret. Ved du hvorfor hun evt ikke er registreret?
Hemmeligt, eller?

Trine

bente lindhardt

Jeg fandt selv ud af, at faderen var født i Raklev, da de åbenbart begge to havde bopæl der ved dåben.

Hilsen
Bente Lindhardt