Kan ikke finde Elisa Andrea Danielly Møller's fødselsdag

Startet af Janne Pia Stendahl Andersen, 08 Mar 2012 - 22:26

Forrige emne - Næste emne

Janne Pia Stendahl Andersen

Jeg har længe ledt efter min tip-oldemor Elisa Andrea Danielly Møller (født ca. 1826-27). Jeg har fundet hende i Folketællinger fra 1850,1860,1880,1885. Alle siger hun er fra København, MEN ikke HVOR i København. Jeg har ledt alle kirkebøger i København igennem (måske er jeg bare storke-blind!!), men finder hende ikke. Jeg vil jo gerne vide præcist hvor hun er født og hvornår.
Jeg ved hendes mor hed Sara Andrea Caroline Schreiber (født ca.1806) Denne må ha' været gift med en Møller (endnu ukendt for mig) for Elisa havde en bror der hed Carl Waldemar Møller (født ca.1828). Begge børn er vokset op hos deres mor og stedfader Søren Hansen Kiilerich (de to fik en masse børn) Søren må så ha' været Saras anden mand.
Elisa blev gift med Christian Ulrik Olufsen (født ca. 1825) Han var forvalter ved Valby Jernbanestation. Hans fødselsdag vil jeg også gerne vide noget om, har fundet ham i folketællinger fra1834,-40,-45,-50,-60,-80 og1885, men lige nu er det Elisa det handler om.

Er det mon muligt at finde nålen i høstakken?

Venlig hilsen
Janne Pia Stendahl
Aalborg

Ingelise Modis

#1
Hej.
Du finder hende i Den Kgl. Födselsstiftelse 1824-1832 opsl.114 nr 597
Venlig hilsen Ingelise født Bylov
Koldingenser med bopæl i D 21379 Scharnebeck (Lüneburg)Tyskland


http://www.hovawarte-von-almodis.de

Ole Dorch

Prøv også at tjekke dette forslag fra Fs i kirkebogen:


SARA ANDREA CAROLINE SCHREIBER
Marriages:
  Spouse:  HANS PETER DANIEL MOLLER  Family
  Marriage:  27 NOV 1825   Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark



Hvis du ikke har vielse 2 så har Fs også et forslag her:

SARA ANDREA SCHREIBER
Marriages:
  Spouse:  SOREN HANSEN KULERICH  Family
  Marriage:  09 OCT 1832   Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark



mvh.
Ole Fabricius Dorch

Inge Hedal

Hej
Sara Schreiber blev gift i København, Trinitatis, med Skipper Hans Peter Daniel Møller den 27. november 1825 (AO København Trinitatis 1813-1841, opslag 245 øverst) og med Søren Hansen Kiilerich i Frederiksberg kirke den 9. oktober 1832 AO København, Frederiksberg 1817-1834, opslag 687, par nr. 53.
Mvh. Inge

Janne Pia Stendahl Andersen

Tusind tak for svar! ;D ;D ;D Er helt oppe at køre over dette forum. Det er første gang jeg benytter mig af denne mulighed. Troede der ville gå LANG tid før nogen ville kunne finde noget der var SÅ umuligt ::)
Men vips!!!!  :o 3 svar på no time. I er for vilde!!!!! TAK  ;D

Janne Pia Stendahl Andersen

 ??? Arkivalier Online har ikke noget der hedder 1824-1832????? Det hedder: 1803-1813 og ryger direkte til 1891-1897. Kære Ingelise: Hvad står der i det sted du har fundet og hvordan har du kunne finde det?? :)
venlig hilsen
Janne Pia Stendahl (Født Dinesen)
Aalborg

Gitte Johansen

Kør lidt længere ned på listen. Så kommer de der.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Janne Pia Stendahl Andersen

Kære Gitte Johansen
Tak for hjælpen :)
mvh
Janne Pia stendahl